Out now!
Consultancy.org App
Improve your experience.
Now available in your app store.
Part of Consultancy.org
Consultancy.nl
Zoeken…
Netherlands
Join the platform
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Vacatures
Events
Opleidingen
Carrière
Adviesbranche
Partners
Consultancy.nl
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Events
Vacatures
Adviesbranche
Opleidingen
Carrière
Partners
Selecteer een
Regio
Hoofdmenu
Carrière
Werken als consultant
Solliciteren
Salary Survey 2017
Werken in consulting
Salaris & Bonus
Vacatures
Traineeships
Stages
Hoofdmenu
Adviesbranche
Wereldwijd
Noord-Amerika
Europa
Nederland
Strategy Consulting
Operations Consulting
HR Consulting
Management Consulting
Financial Advisory
IT Consulting
Hoofdmenu
Global
United States
Canada
Latin America
Europe
United Kingdom
Middle East
Asia
India
Australia
Africa
South Africa
×
Selecteer een land:
×
Populaire landen:
Americas
Brazil
Canada
Mexico
United States
Europe
France
Germany
Netherlands
Switzerland
United Kingdom
Asia
Australia
China
India
Japan
Singapore
Middle East & Africa
Nigeria
Saudi Arabia
South Africa
United Arab Emirates
Selecteer een land:
Bedrijfsprofiel
Nieuws
Onderzoek
Werken bij
Mensen
Vacatures
Events
Contact
Markteffect |
Nieuws
Een overzicht van Markteffect nieuws:
Bureaunieuws
Benoemingen
1
Evenementen
1
Financiele cijfers
2
M&A
4
Mijlpalen
2
Partnerships
1
Rankings & Awards
3
Sponsoring
2
Vakgebied
Agile
1
AI & Gen AI
1
CRM
1
Digital
1
Duurzaam
1
Ecommerce
3
Facility Management
1
Human Resources
1
Marketing
4
Mobiel & Apps
1
Procesmanagement
1
Sales
2
Sector
Financiële Sector
1
Food & Beverage
3
Horeca en Toerisme
2
Luxury
1
Media
8
Online
2
Retail
5
Sport
2
Telecom
1
Voetbal
1
Thema's
Crisis
2
Economie
3
Het Nieuwe Werken
1
Onderzoek: ‘AI-chatbots winnen vertrouwen onder consumenten’
Na een periode van aarzeling, lijkt het erop dat consumenten een beetje vertrouwen beginnen te krijgen in AI-chatbots. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van AI-specialist Y.
19 maart 2025
Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
The Relevance Group heeft zijn marktpositie in ons land uitgebouwd met de overname van Techonomy, een data dienstverlener uit Eindhoven. Techonomy wordt het derde label in Nederland.
25 september 2024
‘Financiële situatie van Nederlandse bevolking is verslechterd’
De financiële situatie van de meerderheid van de Nederlandse bevolking is verslechterd. Dat is te lezen in een recent gepubliceerd onderzoeksrapport van Markteffect.
27 mei 2024
Customer experience: De stand van zaken anno 2024
Hoe staat het ervoor met de customer experience in Nederland? Onderzoek van digitaal adviesbureau Nobears werpt licht op de huidige stand van zaken.
12 maart 2024
Aantal podcastluisteraars blijft stabiel op zo’n 7 miljoen
Iets minder dan de helft van de Nederlandse bevolking luistert weleens naar een podcast. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect.
16 februari 2024
Markteffect en DirectResearch sluiten zich aan bij The Relevance Group
Markteffect Research Group heeft zich aangesloten bij The Relevance Group.
12 januari 2024
Gorillas blijft de bekendste flitsbezorger voor boodschappen
Gorillas heeft zijn positie als ’s lands bekendste flitsbezorgdienst verder verstevigd. Dat blijkt uit een analyse van Markteffect.
05 september 2023
Aantal podcastluisteraars in Nederland gestegen naar zo’n 7 miljoen
Het aantal podcastluisteraars in ons land is de afgelopen maanden gestegen naar ongeveer 7 miljoen. Dat blijkt uit een terugkerende studie van Markteffect.
14 juli 2023
Nederlanders passen bestedingen aan vanwege stijgende kosten
Ruim twee derde van de Nederlandse bevolking heeft inmiddels zijn bestedingspatroon aangepast om de stijgende kosten het hoofd te bieden. Dat blijkt uit een terugkerende studie van Markteffect.
27 februari 2023
Hybride werken verandert het werkveld van facility managers
De coronapandemie en de nasleep daarvan heeft ook het werkveld van facility management op de schop gegooid.
09 februari 2023
Aantal podcastluisteraars in Nederland licht gedaald naar 6,5 miljoen
Het aantal podcastluisteraars in ons land is gedaald naar 6,5 miljoen. Dat blijkt uit een analyse van Markteffect.
08 februari 2023
Gorillas nog altijd bekendste flitsbezorger van Nederland
Het bedrijf Gorillas is nog altijd de bekendste flitsbezorger van ons land. Dat is één van de conclusies uit de derde editie van een onderzoek van Markteffect.
09 december 2022
Nederlanders schroeven uitgaven terug bij verwachte recessie
De ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking houdt in grote mate de hand op de knip als binnen afzienbare tijd een recessie uitbreekt. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect.
03 november 2022
Aantal podcastluisteraars in Nederland nadert grens van 7 miljoen
Het aantal podcastluisteraars in ons land is gestegen naar een krappe 7 miljoen. Dat blijkt uit een terugkerend onderzoek van Markteffect.
27 juli 2022
Bitcoin daalt volgens Nederlandse crypto-investeerders naar €15.000
Het stokpaardje onder de cryptocurrencies, de Bitcoin, staat onder druk. Volgens een studie gehouden onder meer dan 1.000 Nederlanders staat de cryptomunt...
25 mei 2022
Brabanders en Limburgers kijken reikhalzend uit naar carnavalsfestijn
Komend weekend barst het traditionele carnavalsfestijn eindelijk weer los. En hoewel het een knotsgek feest belooft te worden, blijft het de vraag of het massale volksfeest weer zoals vanouds wordt.
25 februari 2022
Wat zijn de bekendste flitsbezorgers voor boodschappen?
Nederlanders bestellen hun boodschappen steeds vaker bij flitsbezorgers – supermarkten die producten razendsnel thuisbezorgen. Maar waarom is deze dienstverlening zo in trek?
03 februari 2022
Markteffect slaat handen ineen met sportmarketeer en mediabureau
Markteffect heeft een partnership gesloten met mediabureau Abovo Maxlead en sportmarketingspecialist Triple Double.
10 december 2021
Helft van Nederlanders is nu flexitariër (of semi-vegetariër)
Het aantal flexitariërs – mensen die wel vlees en vis eten maar dit minimaal één keer per week bewust niet doen – neemt volgens onderzoek van Markteffect in rap tempo toe in Nederland.
03 december 2021
Shopfestijn Black Friday steeds bekender in Nederland
In vergelijking met 2020 is Black Friday weer bekender geworden onder Nederlanders. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect.
24 november 2021
PSV verlengt samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect
Voetbalvereniging PSV en onderzoeksbureau Markteffect hebben hun partnerschap met vijf jaar verlengd.
24 augustus 2021
50+ Mobiel wil mobiel bellen makkelijker maken voor ouderen
De tijd dat 50-plussers geen mobiele telefoon hadden is allang voorbij. Desondanks richten providers zich nog altijd massaal op jonge klanten. Dit zag ook Edgar de Beule, die als oprichter van marktonderzoekbureau
20 augustus 2021
Boj Nefkens en Rogier Smulders leiden Markteffect nieuwe fase in
De oprichters van Markteffect – Edgar de Beule en Hesam Fahimi – nemen per 1 september meer afstand van de dagelijkse en operationele gang van zaken.
26 juli 2021
Markteffect: Populariteit video-podcasts toegenomen
Steeds meer consumenten kijken ook naar podcastafleveringen. Dat is een van de conclusies van een nieuwe studie van onderzoeksbureau Markteffect.
18 juni 2021
De snelste groeiers in consultancy, detachering en marktonderzoek
NLgroeit en het Erasmus Centre for Entrepreneurship hebben de 2021-editie van hun jaarlijkse ‘Top 250 Groeibedrijven van Nederland’ bekendgemaakt.
08 juni 2021
Uitstapje? Meerderheid niet bereid zich voorafgaand te testen
De meerderheid van de Nederlanders (56%) is niet bereid zich te laten testen op Covid-19 voorafgaand aan een dagje erop uit.
27 april 2021
Bijna helft Nederlanders vindt dagelijks vlees niet meer van deze tijd
Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt het niet meer gepast om zeven dag per week vlees te eten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van onderzoeksbureau Markteffect.
26 maart 2021
Markteffect zet sterke groei door tijdens coronacrisis
De sterke groei van Markteffect van de afgelopen jaren zet ondanks de coronacrisis verder door.
25 maart 2021
Bijna de helft van Nederlanders luistert weleens naar podcast
Nu de coronacrisis steeds langer aanhoudt, blijft de populariteit van podcasts stijgen. Podcasts zijn inmiddels zo geliefd dat veel luisteraars aangeven ook in het ‘nieuwe normaal’ digitaal te blijven luisteren naar hun favoriete kanalen en shows.
04 december 2020
Black Friday niet meer weg te denken uit retaillandschap
De bekendheid van het uit de Verenigde Staten overgewaaide Black Friday neemt elk jaar verder toe. Inmiddels weet 87% van de Nederlanders waar de dag vol kortingen en acties voor staat.
20 november 2020
Markteffect door branche verkozen tot bureau van het jaar
Markteffect heeft van brancheorganisatie MOA erkenning gekregen voor zijn bijzondere groei en prestaties in het afgelopen jaar.
02 oktober 2020
Werken in multidisciplinaire teams wint aan terrein
Steeds meer organisaties kiezen ervoor multidisciplinaire teams te gebruiken voor hun verandervraagstukken, zo blijkt uit nieuw onderzoek. De reden is helder: teams die verschillende vaardigheden, capaciteiten en denkpatronen bundelen, kunnen samen
29 juni 2020
1
2
37
gevonden