Boj Nefkens en Rogier Smulders leiden Markteffect nieuwe fase in
De oprichters van Markteffect – Edgar de Beule en Hesam Fahimi – nemen per 1 september meer afstand van de dagelijkse en operationele gang van zaken.
De twee bundelden in 2007 hun krachten om samen het bureau voor marktonderzoek en research intelligence op te richten. De afgelopen veertien jaar is Markteffect flink gegroeid, waardoor het bedrijf inmiddels meer dan 100 medewerkers telt en meerdere keren in de prijzen viel bij de FD Gazelle Awards en andere groei-awards.
“We realiseren al jaren een autonome groei van gemiddeld zo’n 20% per jaar”, vertelt Fahimi. Als het aan de twee oprichters ligt, groeit het bedrijf de komende drie jaar met hetzelfde tempo door. Als dat lukt kan Markteffect zijn positie als een van de drie grootste marktonderzoeksbureaus van Nederlandse bodem verder versterken. Het bedrijf werkt voor klanten als TomTom, Eindhoven Airport, PSV, Ster, Bugaboo, PostNL en Swiss Sense.
Om deze ambitie na te jagen dragen De Beule en Fahimi hun bestuurdersrol over aan een tweekoppig team. Boj Nefkens is al lid van het huidige driekoppige bestuur (Commercieel Directeur) en wordt per 1 september geflankeerd door Rogier Smulders, die tot Chief Operating Officer is benoemd.
“Het proces om Markteffect onafhankelijk van Hesam en mijzelf te laten opereren, is al een tijd geleden in gang gezet en komt met deze aanstelling in een versnelling”, legt De Beule uit. “De kennis en ervaring die Rogier meebrengt, gecombineerd met de commerciële slagkracht van Boj gaat ervoor zorgen dat we deze groei op gezonde wijze kunnen voortzetten.”
Nefkens is al dertien jaar actief voor Markteffect. Hij begon zijn loopbaan bij het bureau als onderzoeker en is zich de afgelopen jaren gaan toeleggen op de commerciële activiteiten. Smulders was jarenlang verantwoordelijk voor verschillende afdelingen en operaties in de onderzoekswereld, waaronder bij GfK.
Voor 2021 verwacht Markteffect een omzetgroei van maar liefst 45%, laten de oprichters weten.