Markteffect zet sterke groei door tijdens coronacrisis

25 maart 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

De sterke groei van Markteffect van de afgelopen jaren zet ondanks de coronacrisis verder door. In het afgelopen half jaar hebben maar liefst twintig nieuwe professionals hun weg naar het marktonderzoeksbureau weten te vinden. Ook voor de komende jaren heeft het bedrijf stevige ambities.

Markteffect, dat in 2007 door De Beule en Hesam Fahimi werd opgericht, legt zich toe op marktonderzoek en intelligence. De afgelopen jaren heeft het bedrijf zijn groei weten te versnellen. Zo verdubbelde het aantal werknemers tussen 2015 en 2020, tot 50 professionals. “We realiseren al jaren een autonome groei van gemiddeld zo’n 20% per jaar”, liet Fahimi toen weten.

7 x FD Gazelle

De sterke groei van Markteffect is niet onopgemerkt gebleven. Het bedrijf uit Eindhoven sleepte meerdere jaren op rij een FD Gazelle Award in de wacht. In 2020 lukte dat voor de zevende keer. Vorig jaar werd het bureau bovendien erkend als een van de 250 snelst groeiende bedrijven van Nederland.Markteffect zet sterke groei door tijdens coronacrisis

Het explosieve groeipad van Markteffect van de afgelopen jaren is vooral te danken aan het toenemende vertrouwen van klanten in de dienstverlening van het bureau. Een blik op de website van Markteffect toont dat het bureau werkt voor klanten als TomTom, Eindhoven Airport, PSV, Ster, Bugaboo, PostNL, Hogeschool Leiden en Swiss Sense.

Kwaliteit en toewijding

Fahimi liet weten dat het vertrouwen van klanten in het bureau volledig is te danken aan de kwaliteit en toewijding van het team: “De passie, toewijding en betrokkenheid die zij iedere dag weer laten zien, is geweldig om te zien. Zij zijn bereid om uit zichzelf dat stapje extra te zetten en klantverwachtingen te overtreffen. Zij zijn de reden waarom klanten zo trouw zijn aan Markteffect en ik ben daar echt enorm trots op.”

Markteffect helpt klanten onder andere met het vergroten van de naamsbekendheid, het verbeteren van de customer journey, het verhogen van medewerkersbetrokkenheid. Het verricht onderzoek naar zaken als klanttevredenheid, imago of naamsbekendheid van de klant.

20 nieuwe medewerkers

Ook dit jaar heeft Markteffect zijn groei gecontinueerd, met in het afgelopen half jaar maar liefst twintig nieuwe medewerkers die het team hebben versterkt. Daaronder zijn nieuwe onderzoeksspecialisten, consultants en data-specialisten te vinden. Ook binnen het marketingteam zijn nieuwe mensen aangetrokken om de branding en positionering van het bureau naar een hoger niveau te kunnen tillen.

De nieuwe aanwinsten vertegenwoordigen iedere leeftijdscategorie: “Er is ruimte voor jong bloed, maar zijn de afgelopen maanden ook ervaren krachten, die de juiste kennis en ervaring hebben, bij ons begonnen.”

Behalve het uitbreiden van het team richt het marktonderzoeksbureau zich de afgelopen jaren ook in toenemende mate op innovatie. “Innovatie en kwaliteit zijn twee belangrijke pijlers voor 2021 om de groei die we doormaken voort te zetten. Ook op dit gebied investeren we daarom in het aannemen van nieuwe mensen”, zegt De Beule daarover. “We blijven op zoek naar mensen die het Markteffect-DNA kunnen uitdragen en het werk naar een nóg hoger level willen brengen.”

De Markteffect-medeoprichter laat tot slot weten dat het bureau ook voor de komende jaren verdere groei op het vizier heeft staan. “In 2021 willen we met 35% te groeien en in 2022 met minimaal 20%”, aldus De Beule, die wel benadrukt: “Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop.”