Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
The Relevance Group heeft zijn marktpositie in ons land uitgebouwd met de overname van Techonomy, een datadienstverlener uit Eindhoven. Techonomy wordt het derde label in Nederland.
Onder het Duitse The Relevance Group hangen verschillende dochterbedrijven die zich bezighouden met marktonderzoek en data-inzichten voor sales- en marketingafdelingen. De groep zag het levenslicht toen investeerder Ufenau Capital Partner in 2022 instapte in het Duitse Datalogue. Sindsdien zijn vijf bedrijven ingelijfd, waaronder Markteffect en DirectResearch in ons land.
De nieuwste loot aan de stam Techonomy is acht aar oud en richt zich op datadienstverlening aan bedrijven en maatschappelijke organisaties in Nederland en België. De focus ligt op proposities en technologieën die organisaties in staat stellen om hun klanten en de markt beter te begrijpen. Bij Techonomy werken rond de 65 professionals.
Damian François, CEO van Techonomy, is tevreden met de volgende stap van de onderneming: “We zijn in de afgelopen jaren een volwassen dienstverlener geworden die alle denkbare expertises binnen het digitale en datadomein in samenhang bij onze klanten kan implementeren en tot een succes kan maken. Dit past helemaal in de ambities van The Relevance Group om de bedrijven van elkaars kennis te laten profiteren.”
Binnen The Relevance Group gaat Techonomy nauw samenwerken met de andere dataspecialisten binnen de groep, Datalogue en Datalab, en met marktonderzoeksbureau Markteffect. François: “We zien speciaal uit naar de samenwerking met Markteffect omdat we samen onze toegevoegde waarde voor klanten in de Nederlandse en Belgische markt nog groter kunnen maken.”
Hesam Fahimi, CEO van Markteffect, laat weten veel mogelijkheden tot samenwerking te zien. “Deze krachtenbundeling zorgt voor een enorme boost. Hiermee kunnen wij onze opdrachtgevers voorzien van de juiste inzichten door kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek, waarbij Techonomy deze inzichten kan combineren met overige bestaande data tot datagedreven marketing- en salesstrategieën. Alles om de relevantie voor opdrachtgevers te vergroten.”
Financiële details van de transactie zijn niet naar buiten gebracht.