Markteffect door branche verkozen tot bureau van het jaar

02 oktober 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Markteffect heeft van brancheorganisatie MOA erkenning gekregen voor zijn bijzondere groei en prestaties in het afgelopen jaar.

Het bureau uit Eindhoven was een van de drie finalisten voor de prijs ‘Marktonderzoeksbureau van het Jaar’, die wordt uitgereikt door branchevereniging MOA. Markteffect wist concullegabureaus Ipsos en Neurensics voor te blijven en ging er in de 2020-editie met de jaarlijkse prijs vandoor.

De jury zag genoeg reden om Markteffect de prijs toe te kennen: “Het was een combinatie van elan, van ondernemingszin, van enthousiasme voor het vak, van gevoel voor herkomst, van koesteren en opbouwen van een eigen cultuur (de basis voor het succes, zoals ze zelf zeggen). Dat, gevoegd bij hun vakmanschap dat ze met bravoure uitstralen, maakt dat Markteffect is uitgeroepen tot Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020.”

Joris Schellekens, Hesam Fahimi, Edgar de Beule - Markteffect

Joris Schellekens, Algemeen Directeur van Markteffect, maakt het wat concreter. Om te beginnen legt hij uit dat Markteffect al jarenlang waardering krijgt van zijn opdrachtgevers, want het draait uiteindelijk om de kwaliteit van onderzoek en de impact van inzichten: “Klanten beoordelen de nauwe samenwerking tijdens een onderzoek consistent als een highlight”, aldus Schellekens. “Wij leveren niet alleen maatwerk en het product marktonderzoek, maar gaan hierin twee stappen verder. Dat zit ‘m net name in betrokkenheid, innovatie en strategisch advies.”

“Hesam Fahimi, één van de oprichters van Markteffect, voegt toe: “De kwaliteit van ons werk en van onze medewerkers is vandaag de dag ontzettend hoog. En vandaag krijgen we daar ook van de vakjury erkenning voor.”

Ondanks dat ze de afgelopen jaren al meerdere awards in ontvangst hebben mogen nemen, waaronder de FD Gazellen Awards en een positie in de Top 250 Groeibedrijven 2020, is Fahimi dolgelukkig met deze prijs en spreekt van “een grote eer”.

Medeoprichter Edgar de Beule gaat nog een stap verder: “Deze award is voor ons de Champions League, de hoogst haalbare jongensdroom. Dit hadden wij bij de oprichting van Markteffect nooit kunnen denken en nu hebben we hem. Wat een fantastische bekroning!”

In hun dankwoord namen Fahimi en De Beule de tijd om ook de collega’s van DirectResearch en Team Vier te bedanken. Deze twee firma’s zijn door Markteffect overgenomen – Direct Research in 2019 en Team Vier in 2020 – en hebben hiermee een bijdrage geleverd aan de groep. “Zij hebben onze innovaties extra kracht gegeven en samen bouwen we aan de groep. Dit is dan ook een award voor de groep en de medewerkers die elke dag klaar staan.”