De beste marktonderzoeksbureaus en marketing researchers
De branchevereniging voor marktonderzoeksbureaus heeft bekendgemaakt welke marktonderzoeksbureaus en -professionals het afgelopen jaar het beste hebben gepresteerd.
Jaarlijks organiseert het Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics (MOA) een competitie, waarbij het bedrijven en mensen in het zonnetje zet die binnen de marketing branche uitstekende resultaten hebben geboekt. Het is volgens de branchevereniging “dé vakprijs voor inspirerende inzichten, professionals en toonaangevende marketing research & analytics bureaus die het verschil maken”. De lijst met winnaars wordt bepaald aan de hand van inzendingen door opdrachtgevers en een beoordeling door een onafhankelijke jury. Een overzicht van de drie bureaus en negen professionals die kans maken op een award:
Marketing research bureau van het jaar
Ipsos
Opgericht: 1975
Aantal medewerkers: 16.000+
Werkt voor onder meer: Schiphol, Post NL en McDonalds
Neurensics
Opgericht: 2010
Aantal medewerkers: 15+
Werkt voor onder meer: Heineken, Blokker, Starbucks
Markteffect
Opgericht: 2007
Aantal medewerkers: 65+
Werkt voor onder meer: Eindhoven Airport, Tom Tom en De Mandemakers Groep
Beste marktonderzoeker: bureauzijde
Hette Spoelstra
Bureau: Ipsos
Functie: Research Director
Jori van de Spijker
Bureau: DVJ Insights
Functie: Practice Lead Brand & Communications
Joris van Dongen
Bureau: Ipsos
Functie: Research Consultant
Beste marktonderzoeker: bedrijfszijde
Celeste Miller
Bedrijf: Schweppes
Functie: Consumer & Planning specialist
Angelique de Reuver
Bedrijf: FrieslandCampina
Functie: Manager Consumer and Market Insights
Dennis Hoogervorst
Bedrijf: Sanoma Media
Functie: Senior Consultant B2B Strategy & insights
Beste jonge marktonderzoeker (maximaal zeven jaar werkervaring)
Vivianne Verheijen
Bureau: MWM2
Functie: Research Consultant
Lois van der Molen
Bureau: SKIM
Functie: Senior Research Analyst
Maron van der Krieken
Bureau: Kantar
Functie: Senior Insights Consultant & Team Manager