PSV verlengt samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect

24 augustus 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Voetbalvereniging PSV en onderzoeksbureau Markteffect hebben hun partnerschap met vijf jaar verlengd.

Wie de afgelopen jaren weleens een wedstrijd van PSV heeft bijgewoond in het Philips-stadion, weet dat de Eindhovense club en Markteffect met elkaar samenwerken. Ieder potje worden namelijk in het stadion de onderzoeksresultaten (over de desbetreffende wedstrijd) van Markteffect getoond. Dat gebeurt onder andere als een voetballer van PSV scoort. 

Stel dat Mario Götze weer eens met een prachtige vrije trap het net weet te vinden. Dan wordt kort nadat de goal is gevierd op de vier grote informatieschermen in het stadion getoond hoeveel procent van de bezoekers voorafgaand aan de wedstrijd had verwacht dat deze Duitse levende legende dit potje een doelpunt zou maken.

PSV verlengt samenwerking met onderzoeksbureau MarkteffectHet partnerschap van het onderzoeksbureau en PSV – die beide zijn gevestigd in Eindhoven – startte in 2012. En dat vinden Markteffect-oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi bijzonder leuk, vooral omdat ze al van kleins af aan supporters zijn van PSV.

“We gingen vroeger al vaak samen naar de wedstrijd kijken”, laat De Beule weten. “Topsport en sportiviteit staan bij ons ook hoog in het vaandel. We zijn er dan ook trots op dat we al bijna tien jaar aan het mooie PSV verbonden mogen zijn.” 

Fahimi geeft aan dat het partnerschap meer dan alleen sportief plezier oplevert. “Onze eigen business room en de business club van PSV bieden veel zakelijke mogelijkheden. We kunnen onszelf met behulp daarvan onder andere presenteren aan de buitenwereld en onze relaties op het allerhoogste niveau in de watten leggen.” 

Tot en met de zomer van 2026

Deze maand ondertekenden de twee oprichters een contract dat Markteffect tot en met de zomer van 2026 verbindt aan PSV. In de overeenkomst is tevens een optie tot twee extra jaren opgenomen. “Wij zijn erg blij en trots dat we dit nieuws naar buiten kunnen brengen”, vertelt Frans Janssen, werkzaam als Commercieel Directeur bij PSV. 

“Markteffect helpt PSV al vele jaren met zijn marktonderzoeken onder onze supporters, sponsors en zakelijke relaties”, vervolgt Janssen. “Zo is de FANstore in het centrum van Eindhoven mede door onderzoek van Markteffect van de grond gekomen. Ook de komende jaren blijft Markteffect dus onderzoeken voor PSV en zijn relaties uitvoeren.” 

Extra diensten

Naast dat de contractduur is verlengd, zal Markteffect – als onderdeel van de nieuwe overeenkomst – ook nieuwe diensten gaan leveren. Zo kunnen zakelijke relaties van PSV sinds kort onder meer een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren door de experts van Markteffect. 

Die extra dienst komt niet uit de lucht vallen. In het verleden voerden de professionals van Markteffect al verschillende onderzoeken uit voor meerdere sponsoren van PSV – zoals Philips, Bavaria, energiedirect.nl en Umbro. Deze studies gaven de sponsoren onder andere inzicht in de effecten van hun sponsoractiviteiten.