Part of Consultancy.org
Consultancy.nl
Zoeken…
Netherlands
Join the platform
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Vacatures
Events
Opleidingen
Carrière
Adviesbranche
Partners
Consultancy.nl
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Events
Vacatures
Adviesbranche
Opleidingen
Carrière
Partners
Selecteer een
Regio
Hoofdmenu
Carrière
Werken als consultant
Solliciteren
Salary Survey 2017
Werken in consulting
Salaris & Bonus
Vacatures
Traineeships
Stages
Hoofdmenu
Adviesbranche
Wereldwijd
Noord-Amerika
Europa
Nederland
Strategy Consulting
Operations Consulting
HR Consulting
Management Consulting
Financial Advisory
IT Consulting
Hoofdmenu
Global
United States
Canada
Latin America
Europe
United Kingdom
Middle East
Asia
India
Australia
Africa
South Africa
×
Selecteer een land:
×
Populaire landen:
Americas
Brazil
Canada
Mexico
United States
Europe
France
Germany
Netherlands
Switzerland
United Kingdom
Asia
Australia
China
India
Japan
Singapore
Middle East & Africa
Nigeria
Saudi Arabia
South Africa
United Arab Emirates
Selecteer een land:
Social Media nieuws | Pagina 2
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Social Media:
×
Selecteer een land
Netherlands
×
Selecteer een adviesbureau
&samhoud
2BHonest
Accenture
Accuracy
ACE Company
Adaptif
Adlasz
Adviesgroep Novius
Aeternus
AevesBenefit
Agile Scrum Group
Agium
AllChiefs
AND Digital
Anderson MacGyver
Andersson Elffers Felix
Annalise
Aon
Argon & Co
Arlande
Arthur D. Little
AT Osborne
Avertim
B&A
Bain & Company
BCE
BDO
BearingPoint
Beaufort
Been Management Consulting
Berenschot
Bewegin
BexerHamstra
Birch
Bisnez
BLMC
Blue Bricks
Bluefield
BluPoint
BMC
Boer & Croon Management
Bostec
Boston Consulting Group
BOUF
BPM Consult
Branddoctors
Bright & Company | People Strategy
Buck Consultants International
Buitenhuis Advies
Bureau Tromp
Capgemini Invent
Cegeka
Certus Groep
CGI
Cmotions
Cognizant
Colosseus Consult
Common Eye
Conclusion Consulting
Consultday
Coppa
Count & Cooper
Critical Minds
Ctree
D&A
De Kleine Consultant
delaware
Deloitte
Delta Capita
Devoteam
Digital Power
Ecorys
Eden McCallum
EIFFEL
Emixa
Energyprofs
Ensur
Epic Agility
ERAC
Eraneos
Eurekon
Eviden
EY
EY-Parthenon
Feller
Finance Ideas
Finext
Firm C
Flatland
Forvis Mazars
FTE Groep
FTI-BOLD
Galan Groep
GalanNXT
Goodzo
Graduate Consulting
Grant Thornton
Groenewout
Gupta Strategists
Gwynt
Hammer
Het NIC
HEYDAY Consultancy
Hiemstra & De Vries
Hieroo
Highberg
Hill & Knowlton
HillFive
Hogenhouck m&a
Hospitality Group
Hot ITem Conclusion
House of Tenders
IDC Metri
IG&H
Improven
Improvery
InContext
Infotopics
InIn
innergo
INNOPAY
Intermedius
InTheArena
iPM Partners
iQibt
ITDS Business Consultants
JBR
Jester Strategy
Kearney
KokxDeVoogd
Korn Ferry
KplusV
KPMG
Kruger
Kurtosis
Kwattaas
KWINK groep
Kyden
Laudame Financials
LCG
LeadingMile
Lean Six Sigma Partners
Leanprofs
Leeuwendaal
Levi9
Lorenz
M&I/Partners
Magnus Energy
Maisters
McKinsey & Company
Mercer
Merkle
Metyis
MLC
Mobilee
Möbius
Morgens
MSR Consulting Group
N-Abled
Nexio Projects
Next Ground
Ngenious
nlmtd
Nova Reperta
Nravl
Oaklins
OC&C Strategy Consultants
OHROS Consulting Group
Oliver Wyman
P2
P5COM
PA Consulting
PAS
PaymentGenes
Portera
Projective Group
Promista
PROOF Adviseurs
Protiviti
Proven Partners
Prowareness
Prowez
Purpose Management Consulting
PwC
Quatronic
Quintop
Quru Minds
Raad van Toekomst
RedFoxBlue
Rijnconsult
RiskSphere
Roland Berger
RSM
Salvéos Consulting
SeederDeBoer
Semmtech
Significant Groep
Simon-Kucher
SiRM
Skopos
Smart Consultant
Solid Professionals
Solve Consulting
Sopra Steria
Sourcing Champions
SparkOptimus
Spendlinq
Staffing MS
Stevin
Strategy&
Student Consultancy Group
Student Consultant
SuccessDay
Summiteers
Supply Value
Sustainable Students Consultancy
Symbol
Synechron
TEN HAVE Change Management
Tensing
The House of Marketing
The Next Organization
TIC Advisory
Towson
Turner
Turner & Townsend
Twinxter
TWST
TwynstraGudde
UniPartners
UPD
Valcon
Valid8 Consulting
Van Dam Datapartners
Van Oers
Vanberkel Professionals
Varrlyn
Vasco Consult
VFM Facility Experts
Vijverberg
Vintura
Visa Consulting & Analytics
Volt Strategy
WIN
Xebia
Xomnia
Yellowtail Conclusion
YNNO
You Improve
Young Advisory Group
Zanders
ZICHT Consultants
×
Selecteer een onderwerp
(# artikelen)
Adviesbureau opgericht
2
Benoemingen
2
Consultancymarkt
1
Evenementen
1
Interviews
2
M&A
1
Modellen & Raamwerken
1
Nieuwe vestiging
1
Opleiding & Training
1
Opmerkelijk
2
Partnerships
1
Rankings & Awards
5
ZZP & Freelance
2
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Social Media
102
×
Selecteer een sector
(# artikelen)
Automotive
1
Banken
1
Financiële Sector
9
Food & Beverage
1
Gemeente
3
Media
6
Online
40
Openbaar Vervoer
1
Openbare Orde
2
Overheid
5
Publieke Sector
7
Retail
2
Sport
1
Telecom
1
Verzekering
9
Voetbal
1
Zorg
1
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Big Data
2
Tips
1
Filters
Bedrijf
Adviesmarkt
Social Media
Sector
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
Het privacydilemma van social media marketing
Social media vieren hoogtij. Consumenten delen hun ervaringen met vrienden, buren, collega’s en zelfs onbekenden. Zo is iedereen in één klap op de hoogte en ontstaan er veel leuke reacties. Uiteraard komen en gaan er verschillen
03 april 2015
Helft bevolking heeft LinkedIn en Facebook profiel
Bijna de helft van de Nederlandse internetgebruikers heeft tegenwoordig naast een Facebookprofiel (74%) ook een LinkedIn-profiel. Het gebruik van de twee social media platformen verschilt echter
03 maart 2015
ITDS: 4 social media focusgebieden voor verzekeraars
Een effectieve social media strategie wordt steeds belangrijker voor organisaties, ook voor de verzekeringsmarkt, stelt adviesbureau ITDS.
24 februari 2015
WEFLive.com van KPMG geeft inzicht in WEF op Twitter
Gisteren is het World Economic Forum (WEF) weer gestart in Davos, Zwitserland. Zoals inmiddels ieder jaar verzorgt KPMG ook deze editie weer een Twitter dashboard waarmee de belangrijkste stats rondom het internationale topcongres in kaa
22 januari 2015
Burgers prefereren email contact boven social media
Social media worden steeds populairder en ook gemeentes maken er in hun communicatie met burgers steeds vaker gebruik van.
29 december 2014
De top 10 most engaged marketeers op LinkedIn
Folkert van der Molen, marketingmanager bij advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV is onlangs door LinkedIn verkozen tot 'Most Engaged Marketeer'. Hij voert daarmee een top 10 aan van marketingprofessionals, die op LinkedIn positief opvalle
08 december 2014
IBM BCS levert Twitter data analytics consultingdiensten
Twitter en IBM gaan samenwerken, en zullen een breed spectrum aan Big Data producten en consultancydiensten produceren vanuit hun samengevoegde mogelijkheden. Als onderdeel van de deal zal Twitter IBM voorzien van een schat aan informatie vanuit zi
03 december 2014
Social Media verliest impact in retail, stelt Capgemini
De rol van social media in de ‘customer journey’ is afgenomen in vergelijking met twee jaar geleden, concludeert Capgemini in zijn onderzoek naar de gewoonten van klanten. Daarnaast wordt social media minder belangrijk bevonden dan ande
12 november 2014
Capgemini start Digital innovation lab in Australie
IT- en consultancybureau Capgemini heeft een nieuwe Digital research- en innovatiepraktijk gelanceerd in Sydney, Australië. De praktijk – genaamd ‘Social, Mobile, Analytics and Cloud Lab’ (SMAC) - zal Capgemini helpen zijn th
19 september 2014
EY en Capgemini blinken uit in marketing op LinkedIn
LinkedIn heeft zijn meest recente ranking uitgebracht omtrent bedrijven die het beste gebruik maken van content marketing op hun platform. De top 10 wordt aangevoerd door Forbes, en is vrijwel gelijk verdeeld over uitgevers en technologi
25 augustus 2014
Top 20 meest gedeelde Consultancy.nl artikelen Q2
De top 20 populairste artikelen op Consultancy.nl van de afgelopen ~3 maanden zijn in totaal meer dan 4,500x gedeeld op social media.
21 juli 2014
KplusV: 94 procent ondernemers gebruikt LinkedIn
LinkedIn is onder Nederlandse ondernemers met afstand het populairste social media kanaal, gevolgd door Facebook. Dit blijkt uit een onderzoek van adviesbureau KplusV in samenwerking met ondernemersplatform Yellow Walnut, gebaseerd op een enquête
20 mei 2014
Adviesbureau Alares werkt al 2 jaar zonder email
Het is een van de meest tijdrovende klussen van managers en adviseurs: het lezen en beantwoorden van emails. Volgens schattingen van McKinsey zijn werknemers gemiddeld 28% van hun werktijd kwijt zijn aan het lezen en beantwoorden van hun mail. Bij
09 mei 2014
TalentCulture: 7 belangrijkste trends in HR Technology
Human Resource zal de komende jaren meer en meer van toegevoegde waarde worden voor bedrijven. Om dit te realiseren wordt een grote rol weggelegd voor technologie. Meghan Biro, topvrouw van het Amerikaanse a ti
06 mei 2014
Top 15 meest gedeelde C.nl artikelen op sociale media
De afgelopen maanden is het aantal websitebezoekers van Consultancy.nl fors toegenomen. Zo is bijvoorbeeld het aantal bezoekers van de afgelopen maand 31% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Naast het logische gevolg van een
22 april 2014
Deloitte: Barca populairste club op social media
Door social media kunnen voetbalclubs hun fans gemakkelijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen, transfers en wedstijdinformatie. Accountants- en advieskantoor Deloitte deed onlangs on
07 maart 2014
Transmissie: Zorginstellingen breiden social media uit
De helft van zorginstellingen gaat in 2014 zijn social media inspanningen uitbreiden. Zo’n 10% van de zorg- en welzijnsinstellingen wil komend jaar een start maken, terwijl maar liefst 41% aangeeft het gebruik te intensiveren. Dat blijkt uit het
18 februari 2014
KPMG geeft inzicht in WEF 2014 social media analytics
Afgelopen dinsdag is het World Economic Forum van start gegaan. Net als voorgaande jaren verzorgt accountants- en adviesbureau KPMG een social media dashboard voor de ruim 3,000 participanten en tientallen
23 januari 2014
Burson-Marsteller: Hulporganisaties tweeten massaal
Recentelijk publiceerde communicatiebureau Burson-Marsteller de 2013 editie van haar ‘Twiplomacy’ onderzoek. Hierin werd speciaal gekeken naar de twitter activiteiten
31 december 2013
Baas Arabische Liga meest gevolgde leider op Twitter
Nabil Elaraby, de secretaris-generaal van de Arabische Liga, is de meest gevolgde leider op Twitter. Tenminste als het om leiders van internationale organisaties gaat. De Egyptische diplomaat heeft 346.000 volgers op het sociale netwerk, blijkt uit het
09 december 2013
VODW: 5 spelregels om content optimaal in te zetten
De consument van vandaag is in controle over wat hij ziet en leest. De technologische ontwikkelingen stellen hem hier steeds meer toe in staat. Voorbeelden hiervan zijn de opkomst van software om online reclames te blokkeren en reclamevrije televisie t
05 december 2013
VODW: 60% klanten wil geen Facebook vrienden worden
Meer dan 60% van consumenten heeft geen behoefte om vrienden te worden met bedrijven op Facebook. Dit concludeert adviesbureau VODW op basis van een enquête onder 629 consumenten. D
31 oktober 2013
ITDS: Beste verzekeraars op het gebied van social media
Voor het derde jaar op rij heeft adviesbureau ITDS Business Consultants de social media prestaties van verzekeraars in kaart gebracht.
10 oktober 2013
Deloitte: Social media en BigData bedreigen reputatie
Bedrijfsreputatie en de gevolgen van reputatieschade zijn de belangrijkste strategische risico’s voor grote ondernemingen. Belangrijkste aanleiding: de explosieve toename in het gebruik van social media en BigData, Dit concludeert a href="/advie
07 oktober 2013
PA Consulting: Social Intelligence biedt megakansen
Bedrijven kunnen hun winstgevendheid fors vergroten door ‘micro-trends’ te benutten met behulp van “Big Data” en Social Media competenties, zegt internationaal consultancybureau a title="PA Consulting" href="/adviesbureaus/pa-c
23 september 2013
Barack Obama en Paus grootste wereldleiders op Twitter
Barack Obama is met meer dan 33 miljoen volgers de meest gevolgde wereldleider op Twitter. Meest invloedrijke leider is de Paus, die gemiddeld meer dan 11,000 retweets krijgt per tweet, bijna vijf keer meer dan de 2,309 retweets die Obama krijgt. Dit b
25 juli 2013
Ecorys partner Marcel Canoy zoekt sponsor via Twitter
Marcel Canoy, partner bij adviesbureau Ecorys, gerenommeerd econoom en bijzonder hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg heeft via Twitter gepoogd sponsors te vinden nadat zijn hoogleraarschap is te
12 juli 2013
KPMG: Social media gebruik te veel gericht op zenden
Bedrijven gebruiken sociale media vooral voor het zenden van informatie. Dit gebeurt met name op het gebied van branding (bijv. merkcommunicatie) en klantenservice (bijv. promotionele acties). De verschillende social media kanalen zoals LinkedIn, Face
18 april 2013
McKinsey: Eenderde gebruikt smartphone tijdens rijden
Ruim een derde (35%) van de automobilisten gebruikt hun smartphone tijdens het autorijden. In de overgrote meerderheid van de gevallen wordt de smartphone gebruikt om te bellen (89%) en voor navigatiesoftware, zoals TomTom of Google Maps (68%). Jonge
25 februari 2013
PwC: Jaarverslag kan transparanter via sociale media
Bedrijven zouden er verstandig aan doen om meer transparantie te creeren door het gebruik van sociale media. Dat stellen PwC adviseurs Sean Mahdi en Gorham Palmer in World Watch, het a href="/adviesbureaus/p
08 februari 2013
PwC: Sociale media nog geen volwaardig sales kanaal
Sociale media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn dragen weinig bij aan de omzetcijfers van retailers. En ondanks de sterk toegenomen populariteit, een trend dat zich ook de komende periode zal voortzetten, blijft de commerciële bijdrage van soci
31 januari 2013
Deloitte treedt op tegen wildgroei Facebook pagina's
Ondanks de grote voordelen van het gebruik van zowel social media als online communitykanalen, levert het bedrijven ook uitdagingen en hoofdpijn op. Één van de grootste uitdagingen is het onderhouden van de authenticiteit van deze kanale
30 januari 2013
1
2
3
4
»