Deloitte treedt op tegen wildgroei Facebook pagina's

30 januari 2013 Consultancy.nl

Ondanks de grote voordelen van het gebruik van zowel social media als online communitykanalen, levert het bedrijven ook uitdagingen en hoofdpijn op. Één van de grootste uitdagingen is het onderhouden van de authenticiteit van deze kanalen en het beperken van de wildgroei van onofficiële accounts op twitter, Facebook en LinkedIn. De afgelopen maanden heeft Deloitte een nieuwe wereldwijde richtlijn opgezet, die de landenkantoren stimuleert om het aantal kanalen binnen social media te beperken.

Sociale media
Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, zowel voor marketing, recruitment als interne communicatie. Facebook wordt door het adviesbureau vooral gebruikt voor employer branding en contacten met de eigen medewerkers en de buitenwereld. Jurgen Moenaert, Recruiting & Mobility Director bij de Belgische tak van Deloitte legt uit: “Op onze bedrijfspagina posten Deloitte ‘ambassadors’ zowel quizzen, nieuwsberichten als verhalen over werken bij Deloitte”.

Er bestaat maar één Deloitte Belgium-pagina op Facebook. Dat is een bewuste keuze. “Vroeger waren er meer. Verschillende groepen binnen Deloitte, van regionale afdelingen tot en met alumni van een bepaald afstudeerjaar aan een bepaalde universiteit, richtten hun eigen pagina op. We hebben dat beperkt. Een wildgroei werkt niet als je voldoende interactie wil”, meent Moenaert.

Deloitte Nederland Facebook
Ook Deloitte Nederland is erg actief op Facebook. Vorig jaar was het Big4 kantoor een van de ‘de meest sociale werkgevers op Facebook’. Zo scoort het adviesbureau sterk op ‘activity’ (aantal posts), ‘interactivity’ (mate van reacties en discussies) en ‘popularity’ (aantal likes). Suzanne van Triest, Community Manager bij Deloitte Nederland, geeft een voorbeeld van een van de genomen acties: “vorig jaar hebben we 2 Facebook accounts - de een gericht op recruitment, de ander gericht op marketing - samengevoegd. Nu is er 1 account, waar zowel studenten, Deloitte adviseurs en andere geïnteresseerden onderdeel van uitmaken”.
 
Deloitte Nederland Facebook
 
“Daarnaast werken we continu aan een verbetering van de interactivity. Het feit dat Deloitte het gebruik van persoonlijke social media accounts onder de Deloitters stimuleert, draagt zeker bij aan hogere interactivity op de social kanalen. Vorig jaar verscheen een Social Media Policy die iedere Deloitte medewerker een aantal praktische richtlijnen biedt, en zijn er inmiddels 500 medewerkers getraind in het gebruik van social media als business tool” aldus Van Triest.
 
Gerelateerde berichten:
- KPMG lanceert wereldwijde social media richtlijnen
- Boer & Croon: Nieuw ROI model voor social media
- Intern social media platform TeamKPN groot succes
- SMM5: Top 20 bedrijven op het gebied van social media

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over