Deloitte: Barca populairste club op social media

07 maart 2014 Consultancy.nl

Door social media kunnen voetbalclubs hun fans gemakkelijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen, transfers en wedstijdinformatie. Accountants- en advieskantoor Deloitte deed onlangs onderzoek naar de populariteit van de rijkste voetbalclubs ter wereld op sociale media kanalen.

Social Media

Voor het onderzoek nam het Big 4 kantoor Facebook en Twitter als uitgangspunten. Facebook blijft veruit het populairste medium voor fans om hun favoriete voetbalclub te volgen. Het sociale netwerk kent maar liefst zo’n 242 miljoen meer gebruikers onder voetbalfans dan Twitter.

FC Barcelona

De populairste club ter wereld op social media is FC Barcelona. De Catalanen hebben op Facebook de meeste likes: 52,4 miljoen. Real Madrid staat met zo’n 3,3 miljoen minder likes op plek twee, waar Manchester United de top drie sluit met 39,6 miljoen likes. Een overzicht van de online fanbase van de top 20 rijkste voetbalclubs:

Social Media populariteit rijkste voetbalclubs

Turkse clubs 

Op Twitter delen Barça (10,9 miljoen volgers) en Real Madrid (9,9 miljoen volgers) eveneens de lakens uit. Opmerkelijk in dit overzicht is de populariteit van Twitter onder Turkse clubs Galatasaray (plaats 3 met 3,5 miljoen volgers) en Fenerbahçe (plaats 6 met 2,7 miljoen volgers).

Met 1,2 miljoen likes op Facebook en zo’n 326,000 Twitter volgers behoort Ajax, dat plaats 27 inneemt op de ranking van rijkste clubs ter wereld, tot een top-20 speler op het gebied van social media.

More on: Deloitte
Netherlands
Company profile
Deloitte is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Deloitte is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.