IBM BCS levert Twitter data analytics consultingdiensten

03 december 2014 Consultancy.nl

Twitter en IBM gaan samenwerken, en zullen een breed spectrum aan Big Data producten en consultancydiensten produceren vanuit hun samengevoegde mogelijkheden. Als onderdeel van de deal zal Twitter IBM voorzien van een schat aan informatie vanuit zijn gebruikersdatabase, en de technologiegigant zal in ruil daarvoor zijn geavanceerde cloud analytics tools en consultants aanbieden om diensten van kwaliteit te kunnen ontwikkelen. In voorbereiding op de samenwerking investeert IBM fors in de data mining skills en capaciteiten van zijn management consultants.

Twitter is ’s werelds grootste microblog-website, en zijn 284 miljoen actieve gebruikers genereren tot één miljard stukjes informatie per dag. Op de website delen gebruikers ideeën en content, en uiten hun mening over uiteenlopende onderwerpen.

Twitter Service Mobile

In een “mijlpaal partnership” zal Twitter’s verzamelde gebruikersinformatie, daterend tot aan 2006, beschikbaar worden gesteld voor IBM’S Big Blue cloud analytics, consultancyteams en Watson AI. “Twitter biedt een krachtige nieuwe lens waardoor wij naar de wereld kijken – zowel als platform voor honderden miljoenen klanten en zakelijke professionals, als een synthesizer van trends”, zegt Ginni Rometty, IBM Chairman, President en CEO. “Deze partnership, voortbordurend op IBM’s toonaangevende op cloud gebaseerde analytics platform, zal klanten helpen hun zakelijke beslissingen te verrijken met data van een geheel nieuw formaat. Dit is het meest recente voorbeeld van hoe IBM werk opnieuw uitvindt.”

De deal tussen de twee sectorgiganten bestaat uit drie hoofdcomponenten. Ten eerste zullen IBM en Twitter een serie oplossingen bieden, bijvoorbeeld gericht op de retail-, reis-, en vervoerssectoren. De joint venture zal ook een aantal ondernemersapplicaties leveren om zakelijke beslissingen te verbeteren binnen de diverse industrieën en beroepsgroepen. Zo zal Twitterdata bijvoorbeeld geïntegreerd worden met IBM ExperienceOne customer engagement oplossingen, waardoor sales-, marketing- en klantenserviceprofessionals het sentiment en gedrag beter in kaart kunnen brengen, om zo hun klanten beter te kunnen betrekken en te ondersteunen.

IBM Global Business Services

Op data gebaseerde consultancy
De derde component richt zich op management en IT Consulting. Professionals van IBM Global Business Services – de adviespraktijk van de organisatie – zullen toegang hebben tot Twitterdata voor adviesdiensten. Via analyse van deze data zullen de consultants beter in staat zijn klanten te ondersteunen bij het begrijpen van Big Data, om er vervolgens van te profiteren. Om zijn consultancypersoneel voor te bereiden op de nieuwe propositie, die het potentieel heeft een grote markt aan te boren, zegt IBM dat het “tienduizenden” Global Business Services consultants zal trainen op relevante businessprocessen en –applicaties.

Samen geloven de partners dat zij een gat in de markt zullen creëren, met het gebruik van Twitter’s Big Data-berg en IBM’s marktleidende analytics mogelijkheden. Volgens IBM kan het bouwen op meer dan 15.000 analytics consultants, 4.000 analytics patenten, 6.000 zakelijke partners binnen de sector, en 400 IBM-wiskundigen, die op dagelijks basis klanten zullen helpen Big Data te gebruiken om hun organisaties te transformeren.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup