EY en Capgemini blinken uit in marketing op LinkedIn

25 augustus 2014 Consultancy.nl

LinkedIn heeft zijn meest recente ranking uitgebracht omtrent bedrijven die het beste gebruik maken van content marketing op hun platform. De top 10 wordt aangevoerd door Forbes, en is vrijwel gelijk verdeeld over uitgevers en technologiemerken. Twee adviesbureaus – Capgemini en EY – lukte het om de prestigieuze lijst te halen.

Online business platform LinkedIn heeft onlangs zijn zogeheten ‘Most Influential Global Brands on LinkedIn’ ranking uitgebracht. Om de lijst samen te stellen onderzocht het bedrijf de merken, en het bewustzijn en betrokkenheid die zij genereren via de (relevante) informatie die zij delen. Om de resultaten van de verschillende merken te kwantificeren maakte LinkedIn gebruik van de Content Marketing Score (CMS)*, een methodologie die LinkedIn in maart dit jaar uitbracht.

Top 10
De ranking toont de top 10 meest invloedrijke merken op het gebied van content marketing. Forbes staat op nummer één, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine. De rest van de lijst is bijna gelijk verdeeld onder uitgevers: The Wall-Street Journal, Financial Times en Mashable, en technologiebedrijven: Microsoft, Hewlett-Packard, IBM en Salesfore.com

Top 10 most influential brands

Ranking per land
LinkedIn stelde ook een top-3 ranking voor 16 individuele landen samen**. In twee landen lukte het adviesbureaus om een top-3 plek te bereiken: EY in de UK en Capgemini in zijn thuisland Frankrijk.

EY en Capgemini beste in LinkedIn Content Marketing

Best practices
Volgens het sociale netwerk hebben de hoogst scorende bedrijven drie zaken in gemeen. Zij bieden constant nieuws omtrent hun industrie, delen en brengen aangepaste informatie uit en originele content voor een specifiek publiek en gaan in gesprek over zaken waar de doelgroep zich mee bezig houdt. “Marketeers zijn steeds meer op zoek naar manier om hun content marketing inspanningen te meten en tegen concurrentmerken af te zetten. De topmerken, volgens de CMS score, hebben duidelijk gebruik gemaakt van het aanbod van het platform en hebben hun relevantie en invloed verhoogd”, zegt LinkedIn.

* LinkedIn’s Content Marketing Score (CMS) is een manier om de invloed die bedrijven op LinkedIn hebben te kwantificeren middels content marketing inspanningen. CMS kan ieder moment geanalyseerd worden via marketinginspanningen, en meet het effect van onder meer gesponsorde updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen, werknemersupdates en ‘influencer’ artikelen.

** Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Zwitserland, Australië, Duitsland, India, Hong Kong, Indonesië, Japan, Oostenrijk, Nederland, Maleisië, en Singapore.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly Berk BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over