Part of Consultancy.org
Consultancy.nl
Netherlands
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Vacatures
Events
Opleidingen
Carrière
Adviesbranche
Partners
Consultancy.nl
Nieuws
Adviesbureaus
Projecten
Diensten
Rankings
Events
Vacatures
Adviesbranche
Opleidingen
Carrière
Partners
Selecteer een
Regio
Hoofdmenu
Carrière
Werken als consultant
Solliciteren
Salary Survey 2017
Werken in consulting
Salaris & Bonus
Vacatures
Traineeships
Stages
Hoofdmenu
Adviesbranche
Wereldwijd
Noord-Amerika
Europa
Nederland
Strategy Consulting
Operations Consulting
HR Consulting
Management Consulting
Financial Advisory
IT Consulting
Hoofdmenu
Global
United States
Canada
Latin America
Europe
United Kingdom
Middle East
Asia
India
Australia
Africa
South Africa
×
Selecteer een land:
×
Populaire landen:
Americas
Brazil
Canada
Mexico
United States
Europe
France
Germany
Netherlands
Switzerland
United Kingdom
Asia
Australia
China
India
Japan
Singapore
Middle East & Africa
Nigeria
Saudi Arabia
South Africa
United Arab Emirates
Selecteer een land:
Pricing nieuws
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Pricing:
×
Selecteer een land
Netherlands
×
Selecteer een adviesbureau
&samhoud
2BHonest
Accenture
Accuracy
ACE Company
Adaptif
Adlasz
Adviesgroep Novius
Aeternus
AevesBenefit
Agile Scrum Group
AllChiefs
AND Digital
Anderson MacGyver
Andersson Elffers Felix
Annalise
Aon
APPM Management Consultants
Argon & Co
Arlande
Arthur D. Little
AT Osborne
Avertim
B&A
Bain & Company
BCE
BDO
BearingPoint
Beaufort
Been Management Consulting
Berenschot
Bewegin
BexerHamstra
Birch
Bisnez
BLMC
Blue Bricks
Bluefield
BluPoint
BMC
Boer & Croon Management
Bostec
Boston Consulting Group
BOUF
BPM Consult
Branddoctors
Bright & Company | People Strategy
Buck Consultants International
Buitenhuis Advies
Bureau Tromp
Capgemini Invent
Cegeka
Certus Groep
CGI
Cmotions
Cognizant
Colosseus Consult
Common Eye
Conclusion Consulting
Consultday
Coppa
Count & Cooper
CPMview
Critical Minds
Ctree
D&A
De Kleine Consultant
delaware
Deloitte
Delta Capita
Devoteam
Digital Power
Ecorys
Eden McCallum
EIFFEL
Emixa
Energyprofs
Ensur
Epic Agility
ERAC
Eraneos
Eurekon
Eviden
EY
EY-Parthenon
Feller
Finance Ideas
Finext
Firm C
Flatland
Forvis Mazars
FTE Groep
FTI-BOLD
Galan Groep
GalanNXT
Goodzo
Grant Thornton
Groenewout
Gupta Strategists
Gwynt
Hammer
Het NIC
HEYDAY Consultancy
Hiemstra & De Vries
Hieroo
Highberg
Hill & Knowlton
HillFive
Hogenhouck m&a
Hospitality Group
Hot ITem Conclusion
House of Tenders
IDC Metri
IG&H
Improven
Improvery
InContext
Infotopics
InIn
innergo
INNOPAY
Intermedius
InTheArena
iPM Partners
iQibt
ITDS Business Consultants
JBR
Jester Strategy
Kearney
KokxDeVoogd
Korn Ferry
KplusV
KPMG
Kruger
Kurtosis
Kwattaas
KWINK groep
Kyden
Laudame Financials
LCG
LeadingMile
Lean Six Sigma Partners
Leanprofs
Leeuwendaal
Levi9
Lorenz
M&I/Partners
Magnus Energy
Maisters
McKinsey & Company
Mercer
Merkle
Metyis
MLC
Mobilee
Möbius
Morgens
MSR Consulting Group
N-Abled
Nexio Projects
Next Ground
Ngenious
nlmtd
Nova Reperta
Nravl
Oaklins
OC&C Strategy Consultants
OHROS Consulting Group
Oliver Wyman
Ordina
P2
PA Consulting
PAS
PaymentGenes
Portera
Projective Group
Promista
PROOF Adviseurs
Protiviti
Proven Partners
Prowareness
Prowez
Purpose Management Consulting
PwC
Quatronic
Quintop
Quru Minds
Raad van Toekomst
RedFoxBlue
Rijnconsult
RiskSphere
Roland Berger
RSM
Salvéos Consulting
SeederDeBoer
Semmtech
Significant Groep
Simon-Kucher
SiRM
Skopos
Smart Consultant
Solid Professionals
Solve Consulting
Sourcing Champions
SparkOptimus
Staffing MS
Stevin
Strategy&
Student Consultancy Group
Student Consultant
SuccessDay
Summiteers
Supply Value
Sustainable Students Consultancy
Symbol
Synechron
TEN HAVE Change Management
Tensing
The House of Marketing
The Next Organization
TIC Advisory
Towson
Turner
Turner & Townsend
Twinxter
TWST
TwynstraGudde
UniPartners
UPD
Valcon
Valid8 Consulting
Van Oers
Vanberkel Professionals
Varrlyn
Vasco Consult
VFM Facility Experts
Vijverberg
Vintura
Visa Consulting & Analytics
Volt Strategy
WIN
Xebia
Xomnia
Yellowtail Conclusion
YNNO
You Improve
Young Advisory Group
Zanders
ZICHT Consultants
×
Selecteer een onderwerp
(# artikelen)
Bedrijfsvoering
1
Consultancymarkt
1
Evenementen
1
Financiele cijfers
1
M&A
3
Modellen & Raamwerken
1
MVO
1
Partnerships
1
Tarieven
2
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Pricing
64
×
Selecteer een sector
(# artikelen)
Automotive
1
Food & Beverage
2
Horeca en Toerisme
3
ICT
1
Industrie
1
Media
2
Online
5
Pharma & Life Sciences
2
Publieke Sector
1
Retail
13
Sport
2
Technologie
1
Telecom
2
Transport & Logistiek
2
Voetbal
1
Zorg
2
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Arbeidsmarkt
1
Belasting
2
Big Data
1
Crisis
2
Economie
2
Tips
3
Filters
Bedrijf
Adviesmarkt
Pricing
Sector
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
The House of Marketing: Vijf tips voor het geven van korting
Overweeg je als bedrijf om korting te geven op je product of dienst? Denk dan goed na hoe je dit doet, en hoe je dit in de praktijk uitvoert.
09 augustus 2024
Eurekon helpt voedselfabrikant om marges te verhogen
Een voedselproducent heeft samengewerkt met Eurekon om zijn commerciële strategieën te verbeteren, met hogere marges en winstgevendheid als belangrijkste resultaat.
20 juni 2024
Remco Volmer (Riverwise) over sturen op customer lifetime value
Inflatie, tekorten aan personeel en teruglopende groei maken het commercieel spel uitdagend in alle sectoren.
11 september 2023
Een methode voor margeoptimalisatie (van Capgemini Invent)
Stijgende energieprijzen, materiaalkosten en de economische druk op consumentenproducten eten marges van bedrijven op.
11 april 2023
Is het tijdperk van gratis verzenden voorbij?
Gratis bezorging van online gekochte producten begint steeds ongebruikelijker te worden. Dat blijkt uit onderzoek van Simon-Kucher.
06 maart 2023
Dure boodschappen veranderen koopgedrag van consumenten
De sterk groeiende prijzen voor boodschappen veranderen het koopgedrag van consumenten in rap tempo. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau Oliver Wyman.
11 januari 2023
Subjectiviteit bij nadere beste prijs-kwaliteitverhouding-criteria
Bij het voorbereiden van aanbestedingen komt regelmatig de vraag naar voren of nadere criteria niet te subjectief zijn en of dat geen problemen oplevert tijdens de aanbesteding.
15 november 2022
Nederlanders skeptisch over Black Friday- en Cyber Monday-korting
Op vrijdag 25 november is het weer zover. Dan barst het jaarlijkse e-commercekoopjesfestijn weer los: Black Friday. Drie dagen later is het dan de beurt aan Cyber Monday.
11 november 2022
Nieuw wapen in streamingoorlog: Goedkoper abonnement met reclame
Er wordt nog altijd meer gestreamd dan vóór de pandemie, zo blijkt uit onderzoek van Simon-Kucher & Partners. Abonnementsmoeheid ligt echter op de loer: ruim een derde van de gebruikers verwacht komend
28 september 2022
Discounter Action implementeert TCS-platform voor prijsstrategie
Tata Consultancy Services (TCS) heeft retailorganisatie Action Group geholpen bij het transformeren van zijn prijsstrategie. Inmiddels maakt de retailer voor zijn pricing gebruik van een AI-aangedreven retail-optimalisatieplatform.
14 juli 2022
Omgaan met ongekende inflatie: 10 succesfactoren
Bedrijven overal ter wereld kampen momenteel met extreme stijgingen in materiaal- en energiekosten. De combinatie met de krapte op de arbeidsmarkt maakt dat de loonkosten snel volgen.
02 juni 2022
Hoge inflatie? Zes tips voor een effectieve B2B-prijsstrategie
Nederland heeft momenteel een van de hoogste inflatiepercentages van Europa. Voor het bedrijfsleven brengt dit de nodige problemen met zich mee.
25 april 2022
Kostprijzen en consumentenprijzen nog verder onder druk
De prijzen van consumentenproducten zullen het komende jaar naar verwachting flink gaan stijgen, zo concludeert AlixPartners in een nieuw onderzoek.
08 maart 2022
Drie trucs om prijs op een slimme manier te communiceren
Wie de menselijke psychologie voor zich laat werken, haalt meer uit de markt. Matthijs Vink, consultant bij flowresulting, deelt drie trucs om prijs op een slimme manier te communiceren.
16 november 2021
Deloitte bouwt pricingexpertise uit met MarketRedesign-overname
Deloitte heeft MarketRedesign overgenomen, een software scaleup uit Eindhoven die bedrijven voorziet van AI-gedreven pricing-inzichten "Met MarketRedesign aan boord kunnen we nu een echte 'end-to-end
03 november 2021
Simon-Kucher lanceert eigen digitale solutions business: Engine
Consultancykantoor Simon-Kucher & Partners heeft een nieuwe solutions business gelanceerd. De nieuwe unit gaat van start met meer dan twintig tools, vooral gericht op pricing.
08 oktober 2021
Natuurmonumenten plukt de vruchten van nieuw prijsbeleid
Simon-Kucher & Partners heeft Natuurmonumenten geholpen met de ontwikkeling van een nieuw lidmaatschapsmodel. Sinds de implementatie is het ledental met bijna 29% gegroeid.
19 augustus 2021
Prijs als centraal thema in succesvolle innovatietrajecten
Innovaties mislukken vaak omdat niet goed of niet op tijd (en infrequent) wordt nagedacht over prijs. Sebastian Glosemeyer en Matthijs Vink van flowresulting leggen uit wat er dan misgaat, en hoe bedrijven dit kunnen voorkomen.
25 mei 2021
Meeste bedrijven in goedlopende sectoren verbeteren winstmarges
De coronacrisis zorgt voor oplopende verschillen in de winstgevendheid van grote bedrijven.
18 mei 2021
Crossminds voegt pricingsoftware van Symson toe aan diensten
Crossminds, een specialist in strategievorming en -implementatie heeft een partnership gesloten met Symson, een leverancier van software voor demand forecasting en pricing.
01 maart 2021
Improven helpt Intravacc met ontwikkeling van kostprijsmodel
Intravacc is een toegepast wetenschappelijk onderzoekinstituut dat onderzoek doet naar nieuwe en verbeterde vaccins en alternatieve toedieningsvormen. Het instituut overbrugt met translationeel onderzoek het gat tussen
25 januari 2021
Flowresulting levert pricingadvies aan Alzheimer Socks
Adviseurs van flowresulting hebben Alzheimer Socks geholpen met de introductie van de nieuwste editie van de sportsok. Al sinds 2015 zijn de Alzheimer Socks een begrip in de markt.
22 januari 2021
Aan de slag gaan met customer life time value (CLTV)
De customer life time value (CLTV) aanpak is een van de meest gebruikte manieren om de financiële waarde van een klant te berekenen.
16 november 2020
Assortimentstrategie: de zoektocht naar omzet en marges
Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte.
28 april 2020
Amazon moet fors goedkoper zijn dan Bol en Coolblue
Als Amazon echt voet aan de voet wil krijgen in ons land, moet de Amerikaanse webwinkel minimaal 10% onder de prijzen gaan zitten van zijn grootste rivalen in de Nederlandse markt, zoals Bol.
14 februari 2020
Nederlanders blijven echte aanbiedings- en koopjesjagers
Nederlanders blijven echte aanbiedings- en koopjesjagers en zijn kortingsbewuster dan ooit tevoren. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoeksbureau Etil.
27 november 2019
Abonnement als businessmodel wint snel terrein
Een dienst voor muziek, films, scheermesjes, bloemen, maatltijden en software – het abonnement als businessmodel wint in rap tempo terrein.
21 juni 2019
Flowresulting helpt Interpolis bij glasheldere prijzen voor CyberInZicht
Interpolis heeft een nieuwe propositie gelanceerd. CyberInZicht biedt ondernemers inzicht in hun cyberrisico’s en mogelijke manieren om zich hiertegen te wapenen.
29 mei 2019
Prijs niet allesbepalend voor consumentenwaarde in telecomsector
Overheden en toezichthouders in de telecomsector en die meer waarde willen creëren voor consumenten en de maatschappij, zouden niet enkel naar prijsniveaus moeten kijken, maar er een bredere focus op na moeten houden.
06 maart 2019
Drie acties voor meer winst en nieuwe verdienmodellen in 2019
Door toegenomen politieke spanningen, Brexit, Trump en extremistische tendensen in veel Europese landen hebben bedrijven merkbaar te maken met een toename in onzekerheden in markten en supply chains
04 maart 2019
Hoe creëer je toekomstbestendige verdienmodellen in de dienstensector
De markt voor zakelijke dienstverlening krijgt, net als andere markten, in toenemende mate te maken met disruptie.
02 januari 2019
Bedrijven gebruiken btw-verhoging als moment voor verdere prijsstijging
Veel bedrijven zijn van plan om de btw-verhoging die per januari 2019 ingaat aan te grijpen om de prijzen van hun producten of diensten nog verder te verhogen.
23 oktober 2018
1
2