Finavista verhuist naar groter kantoor in Utrecht
Consultancy- en implementatiebureau Finavista is onlangs verhuisd naar een nieuw kantoor in Utrecht. Het bureau, dat hiervoor gevestigd was in Amsterdam, was zijn vorige kantoor ontgroeid. Het nieuwe kantoor is ruimer, beter bereikbaar en past volgens oprichter Marcel Schenk beter bij het imago van Finavista.
Finavista was sinds 2009 gevestigd in Amsterdam. Het kantoor van het consultancy- en implementatiebureau, dat in 2003 werd opgericht door Managing Partner Marcel Schenk, bevond zich aan de Burgemeester Stramanweg in Amsterdam Zuidoost. Finavista levert diensten en oplossingen aan bedrijven uit de financiële dienstverleningssector en is onder meer gespecialiseerd in datakwaliteit, portefeuillerationalisatie en de implementatie van wet- en regelgeving. Tot de klantenkring behoren onder meer grote spelers als a.s.r., Delta Lloyd, Aegon en TKP.
De afgelopen periode zag Finavista zijn opdrachtenportfolio in gestaag tempo groeien. Om aan de groeiende vraag naar zijn diensten te kunnen voldoen heeft het adviesbureau zijn team de afgelopen tijd meerdere keren uitgebreid met nieuwe adviseurs. De meest recente aanwinsten zijn Vincent Duits, Michael Gras en Emma Hutschemaekers, terwijl eind vorig jaar Menno Polman en Ron Gerritsen bij het bureau startten.
Nieuw kantoor in Utrecht
Als gevolg van de uitbreidingen van het team is Finavista haar kantoor in Amsterdam ontgroeid. Daarom besloot het bureau om te gaan verhuizen. Schenk laat weten dat er bovendien de wens bestond om een vestiging centraler in het land te realiseren, omdat ook de werknemers en de klanten van Finavista door het hele land zitten.
De keuze voor een nieuwe locatie viel uiteindelijk op Utrecht. Na Amsterdam is Utrecht een van de meest populaire vestigingsplaatsen voor organisatieadviesbureaus. Naast Berenschot, het grootste consultancybureau in Utrecht, zijn ook AEF, House of Performance, Improven, IG&H, PA Consulting Group, RGP en Solid Professionals in Utrecht gevestigd, evenals tal van andere bureaus.
Het nieuwe pand is niet alleen veel ruimer, maar door de centrale ligging ook vanuit het hele land beter bereikbaar, vervolgt Schenk. “De inrichting van het kantoor past ook beter bij ons imago: kwaliteit, transparantie maar ook een gezellige sfeer waardoor mensen zich welkom voelen.” Er zijn meer faciliteiten voor onderling overleg en brainstormsessies, de apparatuur op de werkplekken voldoet aan de nieuwste standaarden en tot slot beschikt het Utrechtse kantoor – dat gevestigd is aan de Zonnebaan 9 – over een centrale ruimte, “waar we elkaar kunnen ontmoeten, bijpraten en onze medewerkersbijeenkomsten organiseren”, aldus Schenk.
Ambitie
Voor de komende jaren heeft Finavista de ambitie om zijn groei van de afgelopen jaren stapsgewijs voort te zetten. Schenk laat weten dat Finavista zijn imago als specialist die hoogstaande resultaten levert verder wil versterken, onder meer door de proposities van het bureau op het gebied van conversie, datakwaliteit, wetgeving en procesdigitalisering verder te ontwikkelen. “Zo blijven we optimaal inspelen op de veranderingen bij onze klanten”, sluit hij af.
Eerder dit jaar lanceerde Finavista al een nieuwe website om beter op de belevingswereld van klanten aan te sluiten.