Nieuwe website voor financieel adviesbureau Finavista
Finavista heeft een nieuwe website gelanceerd. Marcel Schenk, oprichter en managing partner van het financieel advieskantoor, vertelt over de verandering.
Opgericht in 2003, is Finavista een consultancy- en implementatiebureau dat diensten en oplossingen levert voor de financiële branche. Het bureau uit Amsterdam is onder meer gespecialiseerd in datakwaliteit, portefeuillerationalisatie en de implementatie van wet- en regelgeving.
Vorige week, na er ongeveer vier weken aan te hebben gewerkt, lanceerde Finavista haar nieuwe website. Naast dat de nieuwe site beter aansluit op de moderne vereisten rondom mobile, gebruikersinterface en SEO, moest deze ook zorgen voor een betere presentatie van de producten en diensten van Finavista aan de klant, geeft Schenk aan. “We hebben de afgelopen twee jaar flink geïnvesteerd en nieuwe oplossingen ontwikkeld die aansluiten bij de huidige marktontwikkelingen. Denk bijvoorbeeld aan het bewaken van datakwaliteit in het kader van Solvency II of het digitaliseren van processen. Deze oplossingen realiseren we al voor bestaande klanten en het leek ons goed dat ook middels een volledige nieuwe website kenbaar te maken aan de rest van de wereld.”
De nieuwe site werd ontwikkeld met de hulp van DVB MEDIA. Finavista nam wel het ontwerp voor haar rekening, maar de technische ontwikkeling werd uitbesteed aan het webdesign bureau uit Utrecht. Voor het bureau bestond de grootste taak uit het opstellen van de content – “alle kennis was voorhanden dus het was een kwestie van uitschrijven”, aldus Schenk.
De managing partner geeft aan trots te zijn op het resultaat en stelt dat de site “aantrekkelijker en toegankelijker is geworden voor zowel klanten als werkzoekenden”. Ook gaat de site mee met de tijdsgeest: “De teksten zijn compact gehouden zodat de lezer in relatief weinig tijd is geïnformeerd.”
Vooruitkijkend, benadrukt Schenk dat de vernieuwde website de eerste stap vormt in een breder marketingplan dat het adviesbureau heeft opgesteld. De komende periode zullen projectleiders van het bureau regelmatig artikelen toevoegen aan de nieuwsrubriek om kennis te delen. “We krijgen altijd te horen dat we te bescheiden zijn en veel meer mooie resultaten opleveren dan we laten zien”, zegt de topman over het besluit om meer voorbeeldcases te tonen op de site.
Bovendien heeft het bureau de ambitie gesteld om ieder kwartaal een inhoudelijk artikel in een van de vakbladen te publiceren – deze exposure zal worden ondersteund met advertenties in zowel fysieke als digitale vakbladen. “Daarnaast zijn we aanwezig op alle belangrijke business events om direct met onze doelgroep van gedachten te kunnen wisselen”, sluit Schenk af.