New Skool Media werkt met House of Performance aan hybride werken
Terwijl het einde van de Covid-19-beperkingen dichterbij komt, bereiden steeds meer organisaties zich voor op een nieuwe manier van werken. Zo ook New Skool Media, dat in de aanloop naar het post-coronatijdperk een hybride manier van werken heeft omarmd. Samen met House of Performance is gewerkt aan de kaders van deze hybride toekomst.
Met zo’n twintig ‘special interest’-mediamerken in zijn portfolio – bekende titels zijn onder meer EW Magazine, Formule1, Knip Mode en Zin Magazine – behoort New Skool Media tot de grotere uitgevers van ons land. Het bedrijf telt circa 160 medewerkers en werkt doorlopend met een tientallen professionals via een flexibele schil.
Alvorens de uitbraak van de coronacrisis werkten de meeste collega’s fulltime op het kantoor van New Skool Media in Amsterdam. Ook wanneer de pandemie en de daaraan gekoppelde restricties straks verleden tijd zijn, zal deze manier van werken voor New Skool Media echter niet terugkeren. Centraal in het HR-beleid van de uitgever staat een gezonde werk-privébalans, wat onder meer inhoudt dat collega’s straks de ruimte krijgen om drie dagen per week vanuit huis te werken.
“We hebben echter kaders nodig die voorschrijven hoe op een hybride manier zal worden samengewerkt”, vertelt Erwin van Luit, de CEO van New Skool Media. Daarnaast wil de uitgever begrijpen wat deze kaders voor impact hebben op bijvoorbeeld de faciliteiten, kennisdeling, samenwerking en tooling.
House of Performance werd gevraagd om hierover mee te denken. Het adviesbureau hielp met het opstellen van een visie en plan van aanpak voor het nieuwe hybride werken, en met het toetsen van de aanpak bij de leiders en stakeholders binnen de organisatie. Vervolgens werd een blauwdruk van de nieuwe manier van werken ontworpen, en werd in kaart gebracht wat dit betekent voor afdelingen en teams.
Het bedenken van plannen is één, de uitvoering is twee. En het beste plan is niets waard als de executie niet slaagt. Het MT van New Skool Media is zich hier goed van bewust, en dus werd volop aandacht geschonken aan hoe de nieuwe werkwijze breed gedragen kan worden onder de medewerkers. Oftewel, hoe kan gezorgd worden voor een goede acceptatie?
House of Performance ontwikkelde hiervoor een set van interventies erop gericht draagvlak te creëren, waaronder een veranderverhaal, een change management-plan van aanpak, effectieve communicatie en verschillende interventies die bijdragen aan het activeren van werknemers, zodat zij de nieuwe werkwijze omarmen.
Ondertussen is het MT van New Skool Media volop bezig met de implementatie. Van Luit kijkt tevreden terug op het traject dat de contouren heeft geschetst voor de huidige fase: “House of Performance heeft ons op een uitermate prettige en professionele manier geholpen om de aanpak en wijze van executie van onze hybride werkwijze scherp te krijgen. En om de organisatie hierin mee te krijgen. Ze hebben ons absoluut op het juiste spoor gezet.”