Highberg brengt zeven boutiques samen onder één merk
Highberg is het jaar gestart met een omvangrijke rebranding. De adviesgroep heeft zijn boutiquelabels in vier landen samengebracht onder één enkel merk: Highberg.
In de afgelopen drie jaar voerde Highberg een stevige buy-and-build campagne, waarbij het in totaal zeven adviesbureaus toevoegde aan de groep. Al deze labels zijn nu samengevoegd tot de nieuwe Highberg-brand.
De groep bestaat uit de grotere adviesbureaus BlinkLane Consulting, House of Performance en Verdonck, Klooster & Associates, en de vier kleinere nichespelers Gladwell Academy, AgilityMasters, Schickler en AnalitiQs.
Han Driessen, CEO van Highberg, geeft aan dat Highberg de ambitie heeft om de organisatie uit te laten groeien tot het “leidende transformatieconsultancykantoor van Europa”.
Daarbij ligt de focus op bedrijfstransformaties, digitale transformatie en duurzaamheid – met diensten op uiteenlopende gebieden als business agility, leiderschap en cultuur, data en AI, (digitale) strategie en executie, compliance, risicomanagement, interim-management, employee experience en training en coaching.
“Onze boutiques blinken stuk voor stuk uit binnen hun respectievelijke specialismes. Het samenbrengen van deze expertise maakt ons sterker en hierdoor kunnen we de positieve, duurzame resultaten voor onze klanten versnellen”, aldus Driessen.
Ook zorgt de krachtenbundeling ervoor dat Highberg zijn opdrachtgevers een end-to-end spectrum aan transformatiediensten kan bieden. Partner Ralph Hofman wijst het aan als een van de drijvende krachten achter de realisatie van de ambitieuze groeiplannen.
“Ons gebundelde dienstenaanbod behoudt de kracht van de zeven gespecialiseerde boutiques, maar laat onze klanten tegelijkertijd profiteren van de synergieën die ontstaan door meer samenwerking en integratie”, licht hij toe.
Vandaag de dag telt Highberg ongeveer 350 consultants, waarvan de meesten zijn gevestigd in thuismarkt Nederland. De overige teams opereren vanuit kantoren in Duitsland, Frankrijk en India.
Sinds medio 2023 mag Highberg zich een B Corp noemen. “Highberg geeft graag het goede voorbeeld”, zegt Driessen daarover. “Dat we een B Corp zijn laat onze intentie zien om positieve verandering te stimuleren en een ‘force for good’ te zijn. De principes van B Corps weerspiegelen onze doelstelling om langetermijnwaarde te creëren voor alle stakeholders, inclusief de planeet, mensen en de maatschappij.”
Voor 2024 richt Highberg zijn vizier op “verdere groei”, laat de CEO tot slot weten. “Naast het realiseren van organische groei, zoeken we actief naar kansen om bedrijven over te nemen die ons bestaande portfolio aanvullen, innovatieve oplossingen kunnen bieden en onze expertise in de belangrijkste sectoren kunnen verbreden.”
Dienstverlening
Highberg adviseert en ondersteunt klanten op drie gebieden: organisatietransformatie, digitale transformatie, en duurzaamheid. De twaalf proposities van de firma zijn: business agility, innovation management, people leadership & culture, data & artificial intelligence, market research, risk, resilience & compliance, strategy & change, digital strategy & execution, sustainability, interim management, en education & coaching.
Hoe het begon
De reis van Highberg begon in 2020, toen BlinkLane Consulting en zusterbedrijf Gladwell Academy groeikapitaal aantrokken van het Duitse private equity-kantoor Auctus Capital Partners.
Een jaar later sloot Verdonck, Klooster & Associates zich aan als eerste partner. In 2022 volgden vier andere adviesbureaus (House of Performance, Schickler, AgilityMasters en AnalitiQs).