Succesvolle samenwerking TEDx en KPN Consulting
Vorige week vond de 2013 editie van TEDxAmsterdam plaats in het Concertgebouw van Amsterdam. KPN Consulting was als partner intensief betrokken bij het event. “Een groot succes”, aldus Jasper de Valk, partnerships director bij TEDxAmsterdam en Joris Geertman, Directeur Marketing & Innovatie van KPN Consulting, over de samenwerking.
KPN was één van de hoofdsponsoren en KPN Consulting was ook dit jaar op diverse vlakken betrokken bij TEDxAmsterdam. Zo was het ICT-adviesbureau samen met ING verantwoordelijk voor de bouw van de officiële app van TEDxAmsterdam. “Het hele proces – van ontwerp tot oplevering – werd in slechts enkele weken gerealiseerd” zegt Jasper de Valk over de oplevering. Na opname in de appstore kreeg de app positieve reviews en is deze meer dan 5.000 keer gedownload. “De TEDxAmsterdam app stond zelfs in de top 3 bij de onderwijs apps in de appstore van Apple” zegt Geertman met gepaste trots.
Bovendien was KPN Consulting, samen met Dell en Deloitte, betrokken bij de door ING georganiseerde ‘TEDxAmsterdam Viewing Party’ in het Rijksmuseum. Tijdens het event konden geïnteresseerden via een live-verbinding de verschillende TED Talks volgen op een groot scherm. De Viewing Party werd gedurende de dag bijgewoond door honderden managers, studenten en overige geïnteresseerden. Naast de live-verbinding kwamen er ook enkele sprekers, waaronder Jimmy Nelson*, na hun TED Talk naar de Viewing Party om de zaal live toe te spreken.
Ook heeft KPN samen met de andere TEDxAmsterdam partners een significante bijdrage geleverd aan het innovatie programma ‘Ideas Worth Doing’ van TEDxAmsterdam. Niet alleen is KPN mee op zoek gegaan naar de meest inspirerende innovaties van 2013, ook zat Erik Hoving, Chief Strategy, Innovation & Technology Officer, namens KPN in de jury die de top 10 concepten van TEDxAmsterdam selecteerde in de voorrondes.
Wederzijdse tevredenheid
Volgens Joris Geertman was de samenwerking met TEDxAmsterdam een groot succes. “KPN Consulting positioneert zichzelf als Gids in de nieuwe wereld en streeft naar het ontwikkelen van technologische innovaties die ten goede komen aan de samenleving in het algemeen en BV Nederland in het bijzonder. Veel TED-ideeën en innovaties ontstaan vanuit die visie. Daarom past een evenement als TEDxAmsterdam natuurlijk perfect bij ons. Klanten waren enthousiast en geïnspireerd en ook hebben we naar onze toekomstige medewerkers een uitstekend visitekaartje achtergelaten. Tot slot is de app die we voor TEDxAmsterdam hebben ontwikkeld een goed voorbeeld wat we op het gebied van enterprise mobility in huis hebben. En niet onbelangrijk: de app heeft uitstekende reviews gekregen".
Ook Jasper de Valk spreekt over een geslaagde samenwerking. “We zijn KPN voor het tweede jaar enorm dankbaar voor de samenwerking. Het prettige aan KPN als hoofdsponsor is dat ze ook het gehele jaar door inhoudelijk betrokken zijn bij de organisatie van de conferentie en ons innovatieprogramma. En niet te vergeten de technische ondersteuning bij het realiseren van de TEDxAmsterdam app en het verzorgen van de livestream zodat duizenden TED fans over de gehele wereld live mee konden kijken met TEDxAmsterdam”.
Bee Aware
Naast de organisatorische betrokkenheid leverde KPN Consulting dit jaar ook een inhoudelijke bijdrage aan TEDxAmsterdam. Zo haalde het concept ‘Bee Aware’ van KPN Consulting adviseurs Linda Tahboun en Martijn van der Poel de finale van de innovatiecompetitie.
Naast KPN waren ook adviesbureaus Deloitte en McKinsey dit jaar partner van TEDxAmsterdam.
* Jimmy Nelson is een bekende Britse fotograaf en auteur van het boek ‘Before they pass away’.