Deloitte en McKinsey partner van TEDxAmsterdam 2013
Consultancybureaus Deloitte en McKinsey & Company hebben zich ook dit jaar weer verbonden als partner van innovatieplatform TEDxAmsterdam*. Naast de twee adviesbureaus hebben ook onder meer ING, KPN, Dell, Clifford Chance, Liander en BMW toegezegd TEDxAmsterdam te ondersteunen.
Doelstelling van TEDxAmsterdam is om grootste ideeën te identificeren en deze kenbaar te maken aan het brede publiek. Daarnaast wil TEDxAmsterdam actie initiëren door, samen met haar partners, ideeën te helpen verbeteren en op deze manier de impact te vergroten. Als laatste is TEDxAmsterdam dit jaar met haar partners de samenwerking aangegaan om ideeën te verbinden en sectoroverstijgende transities in gang te zetten.
Deloitte
Accountants- en adviesbureau Deloitte heeft zich dit jaar verbonden als innovatie partner. De ‘Innovation’ praktijk van Deloitte helpt TEDxAmsterdam met het organiseren van de innovatie workshop voor de top 30 deelnemers van de TEDxAmsterdam award competitie. “Deloitte gelooft net als TEDxAmsterdam in de kracht van ideeën die zich buiten de organisatie bevinden en is met haar Innovatie tak de ideale partner om ons te helpen met het faciliteren van innovatie. Naast de innovatie workshop ondersteunt Deloitte Innovation TEDxAmsterdam ook door middel van het beschikbaar stellen van uren van haar medewerkers. Een onmisbare ondersteuning voor de stichting TEDxAmsterdam” zegt Jasper de Valk, partnerships director bij TEDxAmsterdam, tegenover Consultancy.nl.
McKinsey & Company
Strategie consultant McKinsey is als kennis partner verbonden aan het ideeën platform. “McKinsey heeft een krachtig en groot netwerk en samen met de Max Geldens Stichting, die zich hard maakt voor maatschappelijke vernieuwing, kunnen ze ons en de award deelnemers helpen door verbindingen te leggen. Daarnaast zal McKinsey ook een van haar alumni in de award partnerjury laten deelnemen om, samen met de andere partners, de top 10 selectie te maken die op 6 November hun idee mogen pitchen bij TEDxAmsterdam” aldus De Valk.
Van 30 beste ideeën naar de winnaar
Op vrijdag 11 oktober vindt de selectie van de top 10 plaats in het Andaz Hotel in Amsterdam. De 30 beste ideeën uit het TEDxAmsterdam Award programma van 2013 komen dan pitchen voor een jury bestaande uit Wassili Bertoen (Deloitte), Paul van der Schoot (McKinsey), Erik Hoving (KPN), Jeannine Peek (Dell), Michel Pozas Lucic (KLM), Bas Boris Visser (Clifford Chance), Anwar Osseyran (SURFsara), Oscar Zwiers (Ballast Nedam) en Robbert Specken (ING).
De top 10 ideeën mogen hun concept pitchen tijdens TEDxAmsterdam, dat op 6 november plaatsvindt in Het Concertgebouw in Amsterdam. De uiteindelijke winnaar van de TEDxAmsterdam Award mag vervolgens diezelfde middag op het hoofdpodium pitchen tegenover alle bezoekers van het event. De bekendmaking van de winnaar en het complete overige programma zal de gehele dag live te volgen zijn via www.tedxamsterdam.nl.
* TED staat voor Technology, Entertainment en Design en is van een 4-daagse conferentie in Californië (1984) gegroeid naar een platform met meerdere initiatieven waar de grootste denkers van de wereld hun ‘idea worth sharing’ delen via een TED talk van maximaal 18 minuten. De TED talks worden vervolgens via TED.com gepubliceerd en bereiken zo een miljoenen publiek. In 2009 is TED gestart met het TEDx programma, waarbij lokale zelfstandig georganiseerde events mensen bij elkaar brengen om de TED ervaring te delen. TEDxAmsterdam is in dat jaar gestart met haar eerste event.