Vijf jaar na oprichting gaat GKSV verder als Wepublic
Vijf jaar na de oprichting heeft GKSV zichzelf omgedoopt tot Wepublic. Met de nieuwe naam wil het bureau meer accent leggen op de kern van hun dienstverlening, “het samen werken aan vertrouwen in de publieke arena waar reputatie en perceptie steeds belangrijkere factoren zijn”, aldus partner Frank Körver.
De keuze voor de oorspronkelijke naam GKSV was destijds een gebruikelijke binnen de zakelijke dienstverlening. Alle Big Four kantoren zijn vernoemd naar hun oprichters en ook voor bijvoorbeeld McKinsey & Company, A.T. Kearney en Roland Berger geldt hetzelfde.
Hein Greven, Frank Körver, Peter Stroink en Arnoud Verhage volgden die gedachte toen ze in 2013 hun krachten bundelden en hun eigen bureau oprichtten.
Alle vier werkten eerder voor Boer & Croon en door te kiezen voor een onafhankelijk avontuur dachten ze hun doelen beter te kunnen najagen. Net als bij KPMG werden de vier letters van de vier achternamen samengevoegd om te komen tot de naam GKSV*.
“Onze klanten kiezen in de regel voor onze persoonlijke expertises en netwerken. Daarom hebben we gekozen voor GKSV en niet voor een algemene of fantasienaam. Het gaat bij klanten om de vent en minder om de tent zoals dat heet,” legde Körver toen uit.
Vijf jaar later is er veel veranderd. GKSV is gegroeid naar een team van bijna 20 professionals en ook de samenstelling van het partnerteam is anders. Deze bestaat nu uit medeoprichters Hein Greven, Frank Körver en Arnoud Verhage en twee partners die zich later hebben aangesloten, Mark van den Anker en Maaike Hellingman-van Hooidonk.
Vooral dit jaar is het team sterk gegroeid, met in de eerste van dit jaar vijf nieuwe professionals: Marcelle Verhoeven, Roel Dijkstra, Jacques Monasch, Benjamin van Es en Friso Rip.
Körver: “De nieuwe naam is een logische stap in de ontwikkeling en groei van ons kantoor.” Hij voegt toe dat de keuze voor een Engelstalige naam ook te maken heeft met het groeiende internationale klantenportfolio van het bedrijf: “Door onze samenwerking met Interel Group zien we bovendien een groei van opdrachten met een internationale component. De keuze voor de naam Wepublic is ook een keuze voor een internationale naam.”
Wepublic, dat is gevestigd in MediArena in Amsterdam, specialiseert zich in reputatie, communicatie en public affairs. Het bureau levert traditionele consultancydiensten aan klanten die bij het bureau ook terecht kunnen voor interim professionals en intelligence-oplossingen. Zo maakt het bureau gebruik van de inhouse ontwikkelde Stakeholder Intelligence Monitor (SIM), een oplossing waarmee het organisaties voorziet van politieke en stakeholder-informatie. Samen met Interel Group wil Wepublic deze oplossing nu ook internationaal gaan uitrollen.
Met betrekking tot de nieuwe naam benadrukt Körver: “De essentie van onze dienstverlening verandert niet.” Vooruitkijkend onderstreept Körver dat alle tijd nu zal worden geïnvesteerd om Wepublic naar een volgend niveau te tillen: “We zijn erg trots op de positie die we de afgelopen vijf jaar in de markt hebben verworven en het vertrouwen dat onze klanten ons geven. We kijken uit naar de volgende vijf!”
* Elk van de letters in het KPMG-merk is afkomstig van een van de oprichters van de juridische voorgangers: Klynveld (van Klynveld Kraayenhof & Co. uit Nederland), Peat (van William Barclay Peat uit de UK), Marwick (van Marwick, Mitchell & Co. uit de Verenigde Staten) en Goerdeler (van Deutsche Treuhandgesellschaft in Duitsland).