&samhoud consultancy lanceert eigen TV kanaal
&samhoud heeft een platform gelanceerd waar managers inspirerende managementvideo’s kunnen vinden. Het platform – genaamd Samhoud.TV – richt zich vooral op korte filmpjes op het snijvlak van management en organisatie.
Volgens initiatiefnemer Salem Samhoud, oprichter van &samhoud, is iedereen wel eens op zoek naar korte maar krachtige management filmpjes. Er is echter in zijn ogen geen centrale plek waar managers hiervoor terecht kunnen. “Daarom lanceert &samhoud een online platform met inspirerende managementvideo’s,” aldus Samhoud in een mailing aan relaties. De filmpjes gaan onder meer over leiderschap, strategie, visie, innovatie en branding.
Gewoon ongewoon
Het is niet de eerste keer dat &samhoud buiten de gebaande paden treedt. Eerder opende Samhoud al een 2-sterren restaurant in Amsterdam en onlangs ging het restaurant - &samhoud places - de samenwerking aan met Albert Heijn om gezonde kant-en-klare maaltijden aan te bieden. Ook betrad het de mediabranche – het consultancybureau produceerde eerder dit jaar een dagelijkse talkshow voor de Olympische Spelen in Sotsji, waar de belangrijkste gebeurtenissen van de dag werden besproken en getoond.
Samhoud.TV
Samhoud.TV is het nieuwste onderdeel van &samhoud, vooral gelieerd aan de adviesdienstverlening (‘&samhoud consultancy’) van de onderneming. Het platform wordt dagelijks geïnjecteerd met korte, krachtige video’s van over de hele wereld binnen negen thema’s. Een overzicht van de thema’s:
• Cultural change and alignment: kwetsbaarheid, bijzonder leiderschap en creative engineering.
• Strategy and business models: over wat ons mensen - en dus klanten nou écht motiveert.
• Vision, brand and communications vertelt over communicatie en connectie: hoe werkt het precies?
• Strategy execution: hoe de wereld te veranderen, en waarom niet op grote schaal?
• Leadership development and team alignment: Al Pacino en Obama over leiderschap.
• Innovation and service excellence: bijna ridicuul-simplistisch doch inspirerende beelden.
• Human capital: opdat de menselijke geest ten volle benut wordt.
• Trust and connection: waarom smartphones ons eenzaam maken en hoe loyaliteit te creëren.
• Branding, marketing and communications: over perceptie en je klanten bevrienden.