AND Digital helpt Mollie met e-commerce integratietraject

30 augustus 2023 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Betalingen eenvoudig maken – dat is de missie van Mollie. In de digitale wereld van de 21e eeuw schuilt dat gemak grotendeels in het naadloos aan elkaar koppelen van platforms. AND Digital hielp Mollie bij het bouwen van een integratie met e-commerceplatform Commercetools.

In een land dat wereldwijd bekendstaat als pionier op het gebied van payments is Mollie een van de absolute koplopers. De Amsterdamse scale-up bereikte in 2020 de felbegeerde unicorn-status door een waarde van 1 miljard dollar aan te tikken. Een jaar later leek dit alweer kinderspel, toen de waarde steeg tot boven de 5 miljard dollar.

Het recept voor het succes zit grotendeels in gemak. Mollie biedt zijn klanten een eenvoudig te implementeren proces om betalingen in een webshop of mobiele applicatie te integreren via een krachtige API. Zo kunnen ondernemers binnen no-time lokale betaalmethoden aanbieden aan hun klanten, een belangrijke driver voor snelle groei.

AND Digital helpt Mollie met e-commerce integratietraject

En wie anderen helpt met groeien, groeit zelf al snel mee. Vandaag de dag verwerkt Mollie betalingen voor meer dan 130.000 klanten. Ondertussen blijft de fintech doorlopend investeren in de doorontwikkeling van zijn producten. Daarin speelt het creëren van de beste partnerintegraties een belangrijke rol.

Om online verkopers nog makkelijker toegang te bieden tot de diensten van Mollie, wilde het een integratie realiseren met Commercetools, een platform waarop ondernemers online shopping-omgevingen kunnen bouwen. Hiervoor schakelde Mollie de hulp in van AND Digital.

“AND Digital heeft essentiële expertise met Commercetools, kennis van e-commerce en ruime ervaring met het ontwikkelen van digitale producten”, stelt Merijn van Zuidam, Head of Partner Integrations bij Mollie. “Ze waren daarom de perfecte partner voor ons om een integratie te realiseren met Mollies Payment services.”

Samen met Mollie’s eigen integratieteam ging het AND Digital-team in de Amsterdamse club Aletta aan de slag met het project. De integratie biedt gebruikers van Commercetools verschillende voordelen.

Denk daarbij onder meer aan een quickstart, toegang tot alle belangrijke betalingsmethoden binnen de EU, een automatische nieuwe incassopoging als de betaling faalt zodat deze niet worden geannuleerd door onverwachte problemen, en toegang tot een dashboard dat helpt geïnformeerde beslissingen te nemen. Bovendien maakt de integratie gebruik van Mollie Components, waardoor er geen noodzaak is om gevoelige creditcardgegevens te verwerken.

Zo creëerden AND Digital en Mollie samen een oplossing die ondernemers moet helpen om Mollie eenvoudig en snel te integreren binnen Commercetools, zodat zij zich helemaal kunnen focussen op hun business en daarbij beslissingen kunnen nemen op basis van real-time data.

Nihaal Robert, Squad Lead bij AND Digital, blikt terug op een prettige samenwerking: “De combinatie van de technische expertise van beide teams en een uitstekende culturele match zorgden voor de optimale voorwaarden voor synergie, waardoor de oplossing snel kon worden gerealiseerd.”