Cmotions viert 20-jarig bestaan met nieuwe merkidentiteit

25 november 2022 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Cmotions heeft een aangescherpt merkverhaal en vernieuwde identiteit geïntroduceerd, in het jaar dat het bedrijf zijn 20-jarige bestaan viert.

Het is deze maand exact 20 jaar geleden dat Cmotions het levenslicht zag. In november 2002 opgericht als detacheerder van dataprofessionals, is het bureau uit Bunnik sindsdien uitgegroeid tot een van de leidende adviesbureaus voor data science-vraagstukken.

Bij Cmotions werken momenteel rond de 75 professionals: consultants, projectmanagers, data scientists en techneuten. Tot de klantenkring behoren bekende namen als Aegon, Essent, Heineken, Ikea, ING, Vattenfall en Wolters Kluwer.

Cmotions viert 20-jarig bestaan met nieuwe merkidentiteit

Met de aanscherping van zijn merkverhaal wil Cmotions nog duidelijker maken waar het bureau precies voor staat. “We werken met een multidisciplinaire visie op de inzet van data, mensen, technologie en processen”, zegt directeur Kees Groenewoud. “Dit vanuit de gedachte dat een klant enkel geholpen wil worden met het toegankelijk maken en inzetten van data die bijdraagt aan duurzame resultaten. De aanpak kan voor iedere organisatie, vraagstuk en moment verschillen.”

“Met 20 jaar ervaring in het datadomein weet Cmotions als geen ander hoe zij deze potentie moet benutten”, geeft hij aan. “Onze experts helpen organisaties te groeien en ondernemen door het ontsluiten, analyseren, verrijken en verzilveren van datastromen. Hierbij worden data en technologie ingezet, maar de mensen maken het verschil.”

Deze nieuwe visie vertaalt zich op verschillende manieren naar het nieuwe merk. Zo is afscheid genomen van de pay-off ‘Fact based decisions’. Groenewoud: “Met onze nieuwe pay-off ‘Creating a better future with data’ leggen we het accent op het creëren van een duurzaam resultaat.”

In de huisstijl is Cmotions bewust afgestapt van “enkel de rationele kant” van data. Zo is gekozen voor een logo met rondingen, waarmee een meer “mensgerichte visual” wordt gesymboliseerd vergeleken met het eerdere, meer rechthoekige logo. “Geen enen en nullen meer, maar de mens wordt meer centraal gezet vanuit de overtuiging dat niet enkel de data en technologie leiden tot de beoogde resultaten.”

Sinds 2019 is Cmotions onderdeel van Broad Horizon, een internationale groep (meer dan 1.000 professionals) met verschillende adviesbureaus en IT-partijen in zijn portfolio. “Door samen te werken met de verschillende bedrijven kunnen we een integrale oplossing op het gebied van data en IT aan opdrachtgevers bieden.”