2Foqus en Active Professionals voegen zich bij Cmotions
2Foqus, Active Professionals en Cmotions gaan per 1 januari 2025 samen verder als Cmotions.
Met de krachtenbundeling brengt The Digital Neighborhood, het moederbedrijf van alle drie de labels, zijn trio data science-dochters samen onder één label. Het uitgebouwde Cmotions telt straks meer dan 140 professionals gespecialiseerd in data en kunstmatige intelligentie (AI), waarmee het zich schaart onder de grotere specialisten in de branche.
Cmotions behoort volgens een recente benchmark al tot de koplopers in de data science adviesmarkt. Het bureau uit Bunnik heeft ervaring met thema’s als data strategy, data analytics, data governance, machine learning en business intelligence in verschillende sectoren.
2Foqus heeft kantoren in Breda en Apeldoorn en levert professionals op het gebied van datamanagement, met een specialisatie in het implementeren van business intelligence-oplossingen zoals Power BI en Qlik. Het bedrijf is sinds eind 2022 onderdeel van The Digital Neighborhood.
Active Professionals richt zich op een breed scala aan data-uitdagingen, waaronder strategie, management, analytics en governance. De Rotterdamse firma is een gecertificeerd partner van Microsoft, Qlik en Talend.
Jan Jaap Kolleman, oprichter van Active Professionals en de nieuwbenoemde CEO van Cmotions, laat weten dat de samenvoeging zorgt voor diepere expertise en een bredere dienstverlening.
“De afgelopen maanden hebben onze teams elkaar opgezocht om samen projecten uit te voeren. Hieruit blijkt de kracht van onze gezamenlijke expertise. Door deze samenwerking te formaliseren in het nieuwe Cmotions kunnen we de kracht van data science en AI nog beter benutten en kunnen we een volledige set van diensten aanbieden. Cmotions verkrijgt een uitstekende uitgangspositie om leidend te blijven in de Nederlandse data- en AI-markt.”
Kolleman geeft leiding aan een zeskoppig bestuur dat verder bestaat uit Mikel Snijders (COO), Agnes Heijboer (CFO), Dave Jansen (CCO), Kees Groenewoud (CPO) en Gaby Smit (Partnerships).
“De krachtenbundeling creëert een nog betere basis voor innovatie”, zegt Groenewoud. “Zo kunnen we baanbrekende oplossingen ontwikkelen waarmee we de 2.700 klanten van The Digital Neighborhood betere inzichten, nieuwe perspectieven en geavanceerde AI-mogelijkheden kunnen bieden die vroeger niet mogelijk waren.”
Operations-baas Snijders laat weten dat de komende maanden zullen worden gebruikt om de organisaties samen te voegen, processen te optimaliseren en de commerciële activiteiten op één lijn te brengen. “Onze focus hierbij is om sterkere AI-gedreven data science-proposities te maken waar de sterke punten van alle drie bedrijven in samenkomen. Hiermee gaan we onze klanten meer waarde leveren dan ooit.”