Broad Horizon gaat verder als The Digital Neighborhood
IT-bedrijf Broad Horizon gaat verder onder de naam The Digital Neighborhood. Met de rebranding wil de Nederlandse groep zich meer positioneren als een community en ecosysteem – oftewel ‘neighborhood’ – voor expertise op het gebied van de cloud en Microsoft-oplossingen.
De elf bedrijven binnen de groep blijven zelfstandig opereren en onder hun eigen naam naar buiten treden. Het betreft True, DMP, Pink Elephant, Cmotions, Focus Enterprise Solutions, GAC, Delegate, Projectum, 2Foqus, Sulava en Iquality.
The Digital Neighborhood werd in ons land opgericht in 2012 en is via organische groei en acquisities gegroeid tot zo’n 1.250 werknemers in vijf landen: Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Zweden. Het hoofdkantoor staat in Amsterdam.
De bedrijven opereren elk in hun eigen specialismegebied, maar werken daarnaast ook samen om klanten end-to-end dienstverlening te bieden. De leden van Digital Neighborhood werken zowel aan de voorkant (consulting, design, data science en het bouwen van tech-oplossingen) als aan de achterkant van digitale transformaties (het draaiend houden en onderhouden van IT-systemen).
“De nieuwe merkidentiteit helpt de groep beter uit te leggen waar het voor staat aan klanten en toekomstige overnamepartijen”, laat Jean-Yves Charlier weten, CEO van The Digital Neighborhood. “Het sluit aan bij onze groeistrategie: we willen marktleider in Noord-Europa worden voor Microsoft-diensten.”
The Digital Neighborhood mag zich nu al een van de leidende Microsoft-partners noemen in de markt, in het bijzonder binnen het mid-marketsegment. Eén van de bedrijven binnen The Digital Neighborhood is Inner Circle-partner van Microsoft, zes bedrijven zitten in de partneradviesraad en de groep heeft tal van ‘Microsoft Partner of the Year’-awards weten binnen te slepen.
De rebranding van Broad Horizon naar The Digital Neighborhood moet de groep ook helpen “uit te groeien tot één van de meest aantrekkelijke werkgevers in de regio voor technisch toptalent”, voegt Charlier tot slot toe. “Het merk The Digital Neighborhood is tegendraads, sterker en relevanter.”