Amsterdams bureau Fronteer krijgt B Corp-certificering
Het Amsterdamse bureau Fronteer is officieel gecertificeerd als B Corporation, een beoordeling die wordt toegekend aan bedrijven die de balans weten te vinden tussen winst en waarde voor mens en planeet.
Met het binnenhalen van de B Corporation-certificering heeft Fronteer een nieuwe standaard bereikt in zijn ambitie om bij te dragen aan een betere wereld, zegt Iskandar Tange, Strategist bij Fronteer: “Samen vormen de bedrijven met een B Corporation-certificering een wereldwijde beweging die werk inzetten voor het goede, oftewel: ‘using business as a force for good’.”
B Lab is de Amerikaanse nonprofit-organisatie achter het B Corpation-beoordelingssyteem. De organisatie gelooft dat bedrijven een onderdeel van de oplossing kunnen zijn voor een socialere, duurzamere en inclusievere samenleving, en probeert daaraan bij te dragen door ondernemingen over de hele wereld te verifiëren en certificeren door middel van de B Corp-certificering. Daarnaast probeert B Lab eveneens andere bedrijven te stimuleren om de B Corpation-richtlijnen als voorbeeld te volgen.
Wereldwijd hanteren 50.000 bedrijven het B Corpation-beoordelingssyteem om hun impact te meten. Slechts 6% van deze bedrijven behaalt de door B Lab gestelde standaard voor certificering. “Daarmee ligt de lat hoog en om die reden is Fronteer dus trots om als een van de eerste adviesbureaus in Nederland het certificaat B Corpation te mogen voeren”, laat Tange weten.
James Veenhoff, oprichter en partner Fronteer, reageerde onlangs verheugd op het nieuws: “We leven in een tijdperk waarin bedrijven een essentiële rol hebben. We helpen onze klanten dan ook vanuit het geloof dat juist ondernemerschap de motor van ‘positive impact’ kan zijn. Sinds onze oprichting hebben we de wens om naast groei en winst, bij te dragen aan vooruitgang. De B Corp-status bevestigt dat we hierin bij de voorhoede horen. We zijn trots om met bedrijven als Patagonia, Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely in een rijtje te staan.”
Fronteer, dat in 2016 zijn huidige merknaam verkreeg, is een creatief adviesbureau dat organisaties begeleidt in het ontwikkelen van innovaties en nieuwe impactvolle strategieën. “Bovenal is Fronteer gespecialiseerd in co-creatie: door opdrachtgevers, gebruikers en experts samen te brengen ontstaan baanbrekende ideeën, helderheid en concepten voor groei”, besluit Tange.