Fronteer zet voet aan grond in Duitsland met Hello Impact

18 september 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd

Fronteer heeft de stap naar het buitenland gemaakt. Met Hello Digital wil het bureau de Duitse markt veroveren.

De afgelopen jaren heeft Fronteer tal van projecten uitgevoerd voor opdrachtgevers in het buitenland, maar deze werden geleid vanuit het kantoor in Amsterdam. Vooral Duitsland bleek een interessante markt voor Fronteer, vooral door de sterke aanwezigheid binnen de automotive- en industriële sectoren.

Na verscheidene projecten te hebben uitgevoerd samen met Hello Digital, een digitale innovatiespecialist uit Berlijn, zet het bureau nu voet aan de grond in ons buurland. Gezamenlijk bedienen de partijen klanten als Audi, BMW, Porsche, Bosch en Volkswagen.

Onder de naam Hello Impact gaan de twee de Duitse markt bedienen met diensten op het gebied van strategie, co-creatie en innovatie. “Hello Impact is er voor bedrijven die een solide partner zoeken voor strategische projecten gericht op co-creatie, gecombineerd met digitale uitvoering”, zegt Martijn Pater, partner bij Fronteer.

Fronteer zet voet aan grond in Duitsland met Hello Impact

Zowel Fronteer als Hello Digital werkt voor corporates en middelgrote bedrijven, en Hello Impact mikt op hetzelfde segment. “De eerste gezamenlijke opdrachten zijn al afgerond om als één team warm te draaien”, aldus Pater. Over de keuze voor Hello Impact als merknaam zegt Pater: “Dat was simpel. We willen een ‘force for good’ zijn en de status quo uitdagen. Ook willen we positief denken inbrengen en hiermee met inspirerende oplossingen komen.”

Strategie en executie

Lars Grau en Lieke Ypma, beiden partner bij Hello Impact, wijzen op de kansen die zij zien om waarde toe te voegen door de samensmelting van het strategiedomein met innovatie-executie, ondersteund door een laag van creativiteit en co-creatie.

In de digitale innovatieprojecten waar ze mee te maken krijgen, “zijn de mensen die de strategie bepalen niet degenen die dit omzetten in realiteit”, zo legt Ypma uit. “Met Hello Impact overbruggen we deze kloof door gebruik te maken van het co-creatie raamwerk om een soepele overgang van visualisatie naar hands-on ontwikkeling te garanderen.”

De Fronteer-partner besluit: “Fronteer en Hello Digital vullen elkaar perfect aan door strategisch denken te combineren met innovatieve realisatie als gemeenschappelijke basis.”

Hello Impact is gebaseerd in Berlijn en wordt gevormd door een team en netwerk van 40 innovators, ontwerpers, strategen, consultants en veranderaars.