Fronteer Strategy verder door het leven als Fronteer

03 februari 2016 Consultancy.nl

Fronteer Strategy heeft besloten om het woord ‘Strategy’ uit haar titel te laten vallen en voortaan als ‘Fronteer’ door het leven te gaan. “We doen inmiddels veel meer dan strategie, dus de oude naam dekte de lading niet meer”, aldus James Veenhoff, Founding Partner bij het Amsterdamse bureau.

Sinds de oprichting in 2008, door Martijn Pater (voormalig Bain & Company adviseur) en James Veenhoff (oprichter van de Amsterdam International Fashion Week), opereerde consultancybureau Fronteer Strategy met ‘Strategy’ in zijn merknaam. In lijn met veranderingen in het marktlandschap, verbreedde Fronteer Strategy de afgelopen jaren zijn werkveld naar diverse andere diensten, waaronder innovatie, digitale strategie, co-creatie en de ontwikkeling van concepten. Met het groeiende serviceportfolio is ook het team de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid – anno 2016 telt het team van Fronteer – naast medeoprichters Pater en Veenhoff – nog vijftien adviseurs onder wie ook Hein van Es, die in oktober 2015 werd benoemd tot partner).

“Inmiddels doen we veel meer dan strategie-ontwikkeling, dus de oude naam dekt de lading niet meer”, vertelt Veenhoff, die toevoegt: “Daarom hebben we besloten om het woord 'Strategy' uit onze naam te laten vallen”. Bovendien stelt hij dat na acht jaar trouwe dienst de opdrachtgevers van het adviesbureau – tot de klantenkring behoren onder meer Hema, Ricoh en Dura Vermeer – inmiddels “weten wie we zijn, dus er hoeft minder uitgelegd te worden.” Met de naamswijziging volgt het bureau in de voetstappen van bijvoorbeeld Roland Berger, die vorig jaar “Strategy Consultants” uit zijn merknaam schrapte.

Als onderdeel van de rebranding besloot Fronteer, sinds december 2010 gevestigd op de NDSM werf in Amsterdam-Noord, om zijn huisstijl en website te vernieuwen. Sinds de oprichting werkte Fronteer met een door Booreiland ontworpen huisstijl. Voor het nieuwe logo nam Fronteer opnieuw de interaction design studio in de arm. Veenhoff: “De nieuwe huisstijl is frisser, opener en actueler dan de oude. De NDSM-werf - onze thuisbasis - hebben we als uitgangspunt en inspiratiebron gekozen: groots, hardwerkend, fris. Daarom ook de keuze voor een feller, lichter signaalblauw als huiskleur. Dit blauw is al decennia de huiskleur van de NDSM-werf; de deuren van alle loodsen in dit erfgoedgebied zijn erin geschilderd. Het 'geruststellende' straat-naam-bordjes-blauw heeft ons jarenlang een goede dienst bewezen, maar ons werk is inmiddels prikkelender, ambitieuzer. Ook in beeldgebruik en andere kleurkeuzes is de werf ons uitgangspunt.”

De nieuwe website van Fronteer – het adviesbureau besloot om het nieuwe .amsterdam domein te omarmen (met fronteer.amsterdam) – is ontwikkeld door Erik Gelderblom. De vorige website – die dateert uit 2011 – werd destijds door web- & ontwerpbureau EZDG en webontwikkelaar Square Concepts vernieuwd. 

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over