Rutger Katz, Martin Mes en Jacques Zimmerman versterken VODW

09 juli 2018 Consultancy.nl

VODW heeft zijn adviesteam de afgelopen weken versterkt met drie ervaren marketingprofessionals: Rutger Katz, Martin Mes en Jacques Zimmermann. Katz werkte hiervoor als Senior CMA Consultant bij ICT dienstverlener Capgemini, Mes is een voormalig Senior Art Director bij digital agency Valtech, terwijl Zimmermann afkomstig is van risico- en verzekeringsadviseur Aon, waar hij de afgelopen jaren als Senior Digital Marketeer actief is geweest.

Rutger Katz is een marketing- en consultancyprofessional met jarenlange ervaring op het snijvlak van data-analyse en Big Data en heeft ruime kennis van diverse technologische ontwikkelingen. Voorafgaande aan zijn professionele loopbaan behaalde Katz een master in Neuroscience en Cognition aan de Universiteit Utrecht, waar hij toegepast onderzoek deed naar menselijk gedrag en hersenactiviteit bij gebruik van respectievelijk Robotica en Virtual Reality. Na zijn afstuderen in 2013 startte hij bij Capgemini.

Tijdens de eerste jaren verdiepte Katz zich als Test & Big Data Consultant in data-analyse in het algemeen en in Big Data. Na twee jaar was hij medeverantwoordelijk om met een klein team het nationale innovatielab en globale innovatienetwerk binnen de organisatie op te zetten. Gedurende deze periode was hij sparringspartner voor alle Capgemini klanten en collega’s over de toepasbaarheid van alle nieuwe technologische trends zoals, virtual & augmented reality, robotica en Internet of Things en hoe zij deze konden inzetten. Hierbij paste Katz ook methodieken toe zoals lean startup en design thinking om adoptie- en waardegeneratie te versnellen. Hierna heeft hij zich verder gespecialiseerd in marketing bij Unilever door onder andere trends te voorspellen en de impact van campagnes te meten met behulp van social media. Recent heeft hij bij een breed scala aan internationale bedrijven uit de FMCG, automotive, finance en retail sectoren Data Management Platforms geïmplementeerd en gefaciliteerd.

Sinds begin deze maand versterkt Katz als Senior Consultant Marketing Technologie het team van VODW. Het uit Leusden afkomstige adviesbureau werd in 1983 opgericht en is sindsdien aanzienlijk in omvang gegroeid. Inmiddels werken er meer dan honderd professionals en beschikt het adviesbureau ook over een vestiging in Brussel. Het kantoor ondersteunt klanten met het aanjagen van klantgerichte innovatie en digitale transformatie. “Met veel energie, passie, kennis en ervaring tackel ik graag grote uitdagingen van technische en menselijke aard in het marketingdomein…”, aldus Katz een reactie op zijn nieuwe uitdaging.

Rutger Katz, Martin Mes en Jacques Zimmermann - VODW

Martin Mes is eerder deze maand als Senior Digital Product Designer gestart bij VODW. “Een mooie rol die me in de positie brengt om het onderscheidend vermogen van een merk optimaal te benutten. Om daar te komen vind ik het belangrijk om teams en organisaties te verbinden en zo krachtig vanuit het merk te werken. Mijn doel is ook bij VODW om unieke merken te versterken met karakteristieke klantbelevingen”, laat Mes weten, die kan terugkijken op een lange staat van dienst als freelance Digital Art Director.

Zo heeft Mes de afgelopen vijf jaar als Senior Art Director gewerkt voor digital agency Valtech en eerder eFocus (overgenomen door Valtech in 2016), vooral op projecten van Eneco. “Bij VODW hoop ik nog meer mooie merken te helpen met vernieuwing!” geeft Mes aan, die zijn digitale loopbaan in 1996 startte. Als stagiair ontwikkelde hij toen zijn eerste websites bij reclamebureau Deauville om vervolgens de overstap te maken naar BIT-IC. Bij deze dochteronderneming van Capgemini groeide hij uit tot Senior Interaction Designer, waarna hij besloot om als zelfstandig ondernemer aan de slag gegaan. Voorafgaande aan zijn start bij eFocus is Mes zo’n tien jaar als freelance designer en concepter actief geweest, en voerde hij opdrachten uit voor onder andere McCann Erickson, EY, ABN AMRO en Getronics.

Jacques Zimmermann is een ervaren marketeer met brede (online) expertise op het snijvlak van marketing en techniek. De afgelopen bijna zes jaar is hij werkzaam geweest als Senior Digital Marketeer bij Aon, een van de grootste risicoadviseurs en herverzekeraars ter wereld. Daar was hij verantwoordelijk voor de online strategie en de ontwikkeling en innovatie van online marketingactiviteiten, waarbij hij zich vooral richtte op lead generation, marketing automation en content marketing (B2B). In de jaren ervoor (vanaf 2000) is Zimmermann voor verschillende bureaus werkzaam geweest, waaronder Dept en Total Design. Hier hield hij zich bezig met online vraagstukken van klanten uit verschillende sectoren zoals finance, non-profit en (semi)-overheid.

Sinds medio juni is de ervaren marketeer gestart bij VODW, in de rol van Senior Specialist. Zimmermann behaalde voorafgaande aan zijn loopbaan een master in de Nederlandse Taal- en Letterkunde aan Universiteit Leiden. Zimmermann: “Door mijn jarenlange (online) ervaring en mijn achtergrond als Neerlandicus heb ik een brede kijk op marketing. Hierbij niet alleen op de techniek, maar juist ook de bredere context!” 

Vorige maand werd het team van VODW reeds uitgebreid met twee nieuwe strategieadviseurs: Asbjørn van der Vlis en Joost Bockwinkel en begin dit jaar versterkte het adviesbureau zijn consultancy-, data science- en design-dienstverlening met de aanstelling van vier nieuwe professionals.

Nieuws

Meer nieuws over