EY VODW: 'Alles begint bij de klant van de klant'

09 juni 2023 Consultancy.nl

Vorig maand behaalde EY VODW de hoogste notering in de Emerce-lijst vanbeste consultancybureaus voor e-business’. Alle aanleiding om in gesprek te gaan met partners Patrick Ruijs, Beate van Dongen Crombags en Maton Sonnemans over hoe het bureau zich onderscheidt in de markt (en de eigenzinnige aanpak).

Transitie is het toverwoord in de snel veranderende wereld. Maar waar andere adviesbureaus zich richten op kostenoptimalisatie, herstructurering en processen, staat voor EY VODW klantgerichte innovatie centraal.

VODW werd ruim veertig jaar geleden opgericht als strategisch marketingadviesbureau en transformeerde in de loop der jaren tot de expert op het gebied van klantgerichte innovatie en digitale transformatie. Vijf jaar geleden sloot VODW zich aan bij het wereldwijde netwerk EY, waardoor de Nederlandse tak nu optimaal gebruikmaakt van deexpertise die bij de internationale organisatie voorhanden is.

Patrick Ruijs, Beate van Dongen Crombags, en Maton Sonnemans

Klantgerichte aanpak

“We zien dat steeds meer organisaties kiezen voor onze unieke werkwijze en uitgebreideexpertise”, aldus Maton Sonnemans. “Bij EY VODW ligt de focus op klantgerichte aanpak. We kijken niet zozeer naar wat de organisatie wil, maar meer naar de behoefte van deklanten van onze klant.”

Beate van Dongen Crombags vult aan: “‘Voor wie doen we het nou eigenlijk’ is de vraag waar alles mee begint. Hoe zorg je dat de klantervaring continu verbetert. En vervolgens hoe je je producten en diensten, je businessmodel, technologie en organisatie wendbaar verbetert en vernieuwt.”

Belangrijk voor de werkwijze van EY VODW zijn de vier pijlers klantgericht, luisteren, multidisciplinair, en duurzaam. Patrick Ruijs: “Wij kijken uiteraard verder dan alleen klantgerichtheid. Een bedrijf kan wel de organisatie willen transformeren of detechnologie verbeteren, maar is het daarmee echt geholpen? Wij luisteren eerst goed naar onze opdrachtgever. Vaak hoor je dan echt wat de vraag achter de vraag is.”

Nooit standaard

Ook EY VODW verandert continu. Was de focus in het begin voornamelijk marketingstrategisch (bijvoorbeeld: een case bij Rabobank), tegenwoordig is de expertise volledig multidisciplinair.

Maton Sonnemans: “Onze oplossing is nooit standaard. Bij elk project is het een bonte verzameling van digitalmarketingexperts, data-scientists, gedragsdeskundigen, designers en technologen. Als je van binnen naar buiten moet veranderen, heb je elke keer weer een andere set aan capabilities nodig.”

Welke oplossing er ook komt, EY VODW gaat altijd voor een duurzaam resultaat. Beate van Dongen Crombags: “We helpen geen bedrijven. We helpen mensen. Je moet mensen intrinsiek motiveren om anders te werken. Dat is de beste manier om in de toekomst succesvol te blijven.”

More on: EY VODW
Netherlands
Company profile
EY VODW is not a partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

EY VODW is a not a partner of Consultancy.org.

Upgrade the partnership. Get in touch with our team for details.