Adviesbureaus partner van World Summit Artificial Intelligence

10 oktober 2017 Consultancy.nl

Accenture, Synechron en Oxyma-dochter aFrogleap hebben zich als partner verbonden aan de World Summit Artificial Intelligence, het eerste evenement waar het volledige ecosysteem van Artificial Intelligence (AI) bijeen zal komen. De World Summit Artificial Intelligence vindt op 11 en 12 oktober plaats in de Gashouder in Amsterdam.

Van Big Data tot Internet of Things (IoT), van Google-Glass tot smartwatch, en van robots in de zorg tot zelfrijdende auto’s; de technologische ontwikkelingen volgen elkaar de laatste jaren in sneltreinvaart op. De impact van nieuwe technologie op de wereldwijde en Nederlandse markten zal enorm zijn, waarbij businessmodellen veelal compleet verstoord zullen worden, de arbeidsmarkt en de manier waarop we werken op de schop gaan en klantverwachtingen alsmaar hoger worden.

In lijn met de trends heeft ook de markt voor Artificial Intelligence (AI), of kunstmatige intelligentie, de laatste jaren een enorme ontwikkelingen doorgemaakt. Uit data van CB Insights blijkt dat er in 2016 voor maar liefst €4,6 miljard is geïnvesteerd in AI-startups. 

World Summit Artificial Intelligence

World Summit Artificial Intelligence

Om professionals uit het AI-domein samen te brengen, met elkaar de laatste trends en ontwikkelingen uit te wisselen en te leren van elkaars AI-toepassingen, organiseren Inspired minds en City AI van 11 tot 12 oktober 2017 de World Summit Artificial Intelligence in de Gashouder in Amsterdam. Het betreft ’s werelds grootste conferentie die zich uitsluitend richt op AI-ontwikkelingen en vormt tevens het eerste event waar het volledige ecosysteem van AI, inclusief koplopers als IBM, Amazon, Netflix en Uber, zal worden samengebracht. Tijdens het tweedaagse event worden onder meer innovatie-cases getoond, presentaties gegeven en workshops georganiseerd over diverse ontwikkelingen in AI. Meer dan 2.000 deelnemers doen actief mee, gaan in gesprek en zetten zich gezamenlijk in om de AI-industrie verder te brengen.

De World Summit AI wordt zowel financieel als inhoudelijk door verschillende partijen ondersteund, waaronder ING, IBM Watson, Datafox, en Infosupport. Ook vanuit de adviesbranche wordt het evenement ondersteund door drie partners: Accenture, Synechron en aFrogleap. Accenture is Headline Partner van het evenement. aFrogleap, een specialist in Artificial Intelligence en Mobile, maakt sinds 2014 onderdeel uit van de Oxyma Group, met meer dan 300 creatieve en technologie professionals een van de grotere gespecialiseerde omni-channel bureaus van Nederland.

Sprekers

Onder de 120 internationale sprekers bevinden zich ook diverse professionals van bovenstaande drie partners. Zo zal namens Accenture Nicola Morini-Bianzino, Global Managing Director Artificial Intelligence, deelnemen aan een keynote panel discussie, met daarin onder meer Amazon Director of Machine Learning Ralf Herbrich. Verder zullen vanuit Accenture Cyrille Bataller, Managing Director Emerging Technology, Mark Wiermans, Managing Director Netherlands Technology Delivery Center en Dennis Kersten, Senior Manager Innovation Emerging Technology Lead samen de workshop 'AI Applied Now: AI for Good, for Internal and for Customers' verzorgen. Bataller zal tevens een AI-business idea pitchen voor een professionele jury.

Accenture, Synechron, aFrogleap

Synechron zal aanwezig zijn met een stand, waar demo's van hun AI accelerators worden gegeven. Daarnaast levert de financiële en technologische dienstverlener een spreker in de persoon van Jop Ekering, Principal Consultant binnen Synechron Business Consulting. Ekering neemt deel aan een paneldiscussie en gaat in op het vraagstuk 'How to assess and select vendors in the fast evolving AI landscape.’ Ekering geeft aan: “We zien dat veel van onze klanten worstelen met de dynamische markt van vendoren van ‘emerging technologies’ zoals bijvoorbeeld AI of Blockchain. Organisaties willen snel meegaan in de laatste innovatie ontwikkelingen maar ervaren dat deze producten vaak nog volop in ontwikkeling zijn en er nog geen duidelijke marktleiders zijn aan te wijzen. Dit is waar de korte termijn doelen van organisaties - zoals experimenteren, leren en kennis op doen middels POCs en pilots - en de lange termijn, strategische doelen - zoals het bouwen van lange termijn relaties en strategisch product fit realiseren - niet altijd in lijn zijn met elkaar. Mocht een technologie niet goed werken dan wil je snel door naar een volgende. Maar vaak zijn de procurement, legal en risk processen niet ingericht om te anticiperen op deze dynamische ontwikkelingen''.

Bart Fussel, CEO en co-founder van aFrogleap, zal een AI-workshop verzorgen, waarin deelnemers worden aangespoord om concreet met AI aan de slag te gaan. Artificial intelligence is een belangrijk thema voor Oxyma. Fussel licht toe: “AI is de volgende grote evolutie. Het doel is alles slimmer en meer intelligent te maken. AI’s impact is vergelijkbaar met die van het internet waarbij iedereen en alles met elkaar verbonden is geraakt. Nu steeds krachtigere algoritmen de consumentenervaringen beter maken en de lat van de verwachte kwaliteit hoger leggen, zal dit steeds meer consumentenmerken inspireren om aan de slag te gaan met de toenemende mogelijkheden en toepassingen van AI.” Afgelopen februari organiseerde Oxyma een AI-hackathon waar haar specialisten diverse prototypen ontwikkelden.

Eind vorig jaar sloten adviesbureaus Accenture en Deloitte nog een partnership met AI-specialist IPsoft.

Nieuws

Meer nieuws over