aFrogleap: Artificial Intelligence is na mobile de volgende sprong

03 mei 2017 Consultancy.nl

aFrogleap is een innovatief product agency met roots in het mobile kanaal. aFrogleap zet de eindgebruiker centraal in het bedenken en maken van digitale producten. Daarnaast helpt het bureau organisaties om kostenefficiënt te innoveren en nieuwe concepten en producten te valideren.

“De meeste apps zoals we ze nu kennen, hebben geen toekomst”, zegt Bart Fussel, co-founder van aFrogleap. “Slechts een paar metaplatformen overleven: populaire apps waar je 95% van je tijd aan spendeert. Denk aan WhatsApp, Facebook, Spotify, ING of NU.nl. Niche-apps daarentegen zullen minder door gebruikers worden gedownload. Bedrijven zullen hun doelgroep moeten gaan bereiken daar waar die doelgroep al aanwezig is: op de metaplatformen. Door de juiste strategie, focus op de customer journey en de juiste implementaties helpen we bedrijven met het ontwikkelen van de beste productervaring. Ik voorzie dat standalone-apps straks alleen rendabel zijn voor merken en services waarmee eindgebruikers toch al een heel hoge engagement hebben of waarde aan hechten, zoals banken en luxe auto’s.”

Product Agency

aFrogleap, naast Fussel bestuurd door Ben van der Veer en Naos Wilbrink, is groot geworden als mobile agency. Sinds 2014 is het 32 mensen tellende bedrijf onderdeel van de Oxyma Group. “De nadruk ligt niet langer alleen op mobile: we hebben ons ontwikkeld tot een volwaardig product agency dat innovatieve en gebruiksvriendelijke ervaringen creëert”, zegt Fussel. “We beperken ons daarbij niet tot een of twee technologieën, maar bepalen per uitdaging wat de beste keuze is qua kanaal en mogelijkheden. Of dat nou een bot of een native app is, maakt ons niet uit." 

aFrogleap - onderdeel van Oxyma

Daarnaast helpt aFrogleap grote organisaties om kostenefficiënt te innoveren, zodat ze de concurrentie met start-ups beter aankunnen. “We leren hen om via korte iteraties te valideren welke nieuwe services en producten aanslaan bij hun klanten”, aldus Fussel.

Artificial Intelligence

Volgens Fussel wordt er nu op het mobile kanaal vooral geconsolideerd met metaplatformen. “Artificial intelligence (AI) wordt de driver van de nieuwe revolutie. Alles gaat de komende jaren slimmer gemaakt worden. Als product agency zien we veel kansen voor AI. Diensten en services gaan nieuwe interfaces krijgen via tekst en voice. Met deze nieuwe ontwikkelingen kun je de user experience naar een nóg hoger niveau tillen. Waar mensen nu bijvoorbeeld nog financiële adviezen geven, kunnen AI-toepassingen hun rol als persoonlijke assistent straks minstens zo goed invullen. We kijken momenteel al met klanten naar wat AI met hun customer journey kan doen. En hoe ze straks met AI long term engagement en waarde aan hun product of dienstverlening blijven toevoegen.”

Gerelateerd: Oxyma Group sleept vijf Emerce100 noteringen in de wacht.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup