Cmotions en Merkle steunen DDMA Data Dag 2019
Op 24 januari 2019 wordt de DDMA Data Dag georganiseerd in Amsterdam. Tal van nationale en internationale sprekers uit het bedrijfsleven krijgen tijdens het evenement het woord. Via deze lezingen en andere activiteiten zullen onderwerpen als datastrategie, privacy en security, datavisualisatie en toepassing van AI de revue passeren.
DDMA, de brancheorganisatie voor marketing en data, organiseert al een aantal jaar een congres voor professionals die zich actief met klantdata bezighouden op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Op de Data Dag komen jaarlijks honderden bezoekers af om zich te laten informeren over het inzetten van data binnen het marketingvak. Tijdens een inhoudelijk programma met onder meer keynote-presentaties en cases worden bezoekers meegenomen in de laatste ontwikkelingen, kansen en mogelijkheden voor de toekomst. Dit jaar wordt de dag georganiseerd op 24 januari in de Kromhouthal, gelegen op het bedrijventerrein De Overkant in Amsterdam-Noord.
Adviesbureau Cmotions is ook deze editie weer sponsor van de DDMA Data Dag: “Hét congres waar inzichten in klantdata en het vervolgens omzetten naar een klantstrategie centraal staat. Met inzichten uit data kan je klanten een optimale ervaring bieden. Dit draagt bij aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen en leidt tot een hogere waardering van je klanten. Het is essentieel dus!”, vertelt Priscilla Huisman, Marketing & Communicatie bij Cmotions. Daarnaast is ook Oxyma, a Merkle company, weer van de partij, aldus een persvoorlichter van het adviesbureau: “We zijn trots om lid en sponsor te zijn van DDMA. Marketing en data zit bij beide in het DNA van de organisatie.”Tijdens de dag zullen verschillende nationale en internationale sprekers lezingen houden over hun expertises. Denk bijvoorbeeld aan Reineke Reitsma, Vice President, Research Director bij Forrester Research, die in haar presentatie zal uitleggen hoe organisaties de snelheid van technologische ontwikkelingen kunnen bijhouden. Of aan Pim Nauts, Lead Data Science bij webwinkel Bol.com, die zal spreken over het vinden van toegevoegde waarde in reeds beschikbare data van organisaties. Daarnaast zijn er ook verschillende paneldiscussies gepland, zoals een over de rol van vrouwen in de datawereld.
Customer Data Award 2019
De crème de la crème van organisaties die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau succesvol inzetten, komt in aanmerking voor de Customer Data Award. Deze prestigieuze award wordt jaarlijks uitgereikt. Na een intensieve selectieprocedure door een vakjury, waarvan Kees Groenewoud van Cmotions de voorzitter is, zijn de genomineerden van de Customer Data Award 2019: KPN, Zilveren Kruis en Dela. Vorig jaar ging de KNVB er met de prijs vandoor. Tijdens de Data Dag presenteren de genomineerden van de Customer Data Award wat zij hebben bereikt en hoe zij van data iets moois maken.
“Dit jaar waren er weer veel inzendingen, ieder jaar groeit dat aantal en dat vinden wij een mooi teken van het toenemende belang van Data Driven Marketing”, vertelt de juryvoorzitter. “Het is mooi te zien hoe marketeers en organisaties dit jaar nog meer lijken open te staan om te leren van de data en de inzichten die dat oplevert. Het lijkt erop dat de carrière van een marketeer steeds meer een empirische zoektocht wordt waarbij continu naar verbetering wordt gezocht op basis van ‘trial en error’, besluit Groenewoud.
Geïnteresseerden in de DDMA Data Dag 2019 kunnen hier hun tickets aanschaffen.
Lees ook: Slimme technologie en data-analytics bieden marketeer grote kansen.