Tui Six benoemd tot managing director van Merkle in Nederland
Tui Six is benoemd tot de nieuwe Managing Director van Merkle in Nederland.
Met een staat van dienst van meer dan zestien jaar in digital, e-commerce en strategie brengt Tui Six flink wat ervaring mee naar Merkle. Ze maakt de overstap vanuit Accenture Song en bekleedde eerder leidinggevende rollen bij Indivirtual en Dept.
“Ik krijg energie van het versimpelen en relevanter maken van digitale dienstverlening en producten waardoor je mensen beter kunt bereiken. Dit is altijd de kern van mijn werk geweest, zowel aan bureau- als klantzijde”, laat Tui weten.
In haar nieuwe rol als Managing Director wordt Tui eindverantwoordelijk voor Merkle’s dienstverlening aan klanten, de innovatieagenda en de interne bedrijfsvoering. Ze leidt een team van circa 280 professionals.
Tui ziet kansen om de marktpositie van Merkle verder uit te bouwen. “Bedrijven zijn kritisch over hun investeringen en willen vooral resultaat zien. Wij helpen onze klanten bepalen waar ze de meeste waarde kunnen toevoegen en implementeren deze ideeën samen. Merkle is sterk in strategie, implementatie en support en de daadwerkelijke kracht ligt in goede executie gedurende de implementatie en performance na livegang.”
De nieuwe topvrouw wijst daarnaast naar de synergie met moederbedrijf dentsu. “De recente integratie met dentsu versterkt Merkle’s positie door de synergie tussen de media, creative en customer experience management-teams. Deze synergie stelt ons in staat om geïntegreerde campagnes te leveren over alle kanalen. Hierdoor kunnen we klantreizen personaliseren en snel technologische oplossingen inzetten.”
Mark van Dijk, CEO van dentsu in de Benelux, toont zich verheugd met de aanstelling: “Tui’s uitgebreide ervaring en visie zullen bijdragen aan onze doelstellingen. Haar energie en inspirerende persoonlijkheid maken haar de ideale keuze om Merkle te leiden.”
Wereldwijd heeft Merkle meer dan 14.000 professionals. Het bureau behoort tot de leidende adviesbureaus voor customer experience, client enagagement en datagedreven transformaties.