Merkle voltooit Europese integratie met twee topbenoemingen
In het kader van zijn verdere Europese integratie heeft Merkle intern twee topbenoemingen doorgevoerd. Veronique d’Hooghe is de nieuwe Market Lead voor Merkle Nederland en Ernst-Jan Kneefel is benoemd tot COO voor Merkle Noord-Europa
Met meer dan 280 professionals behoort Merkle tot de grootste customer experience-managementbureaus van ons land. Het bureau bedenkt creatieve campagnes, werkt met opdrachtgevers aan het verbeteren van de commerciële bedrijfsvoering, bouwt websites en apps, en ondersteunt bij de transitie naar datagedreven werken.
Internationaal is Merkle (onderdeel van Dentsu) nog een stuk groter, met in totaal meer dan 13.000 medewerkers, actief vanuit 50 vestigingen. Onlangs heeft Merkle zijn bureaus in Nederland, Noorwegen, Denemarken en Zweden geïntegreerd. Daarmee wil het zijn marktpositie in Noord-Europa verder uitbouwen.
Met de nu doorgevoerde veranderingen in het managementteam van Merkle Nederland is de organisatiestructuur geactualiseerd en in lijn gebracht met Noord-Europa.
Veronique D’Hooghe: Market Lead
Veronique d’Hooghe is al sinds 2000 werkzaam bij het bureau, het voormalige Oxyma in Rotterdam (in 2019 werden alle dochterorganisaties onder de Dentsu-familie geharmoniseerd onder één merknaam: Merkle Nederland).
In haar vroege loopbaan werkte d’Hooghe bij Oxyma als Marketing Consultant. De afgelopen jaren groeide ze binnen Merkle Nederland door naar senior consultant- en teamleadrollen, om nu de rol van Market Lead voor Merkle Nederland te mogen gaan vervullen.
Martin Bochineck, CEO van Merkle’s Noord-Europese cluster, reageert verheugd op haar benoeming: “Veronique heeft zich in de afgelopen jaren binnen het bedrijf weten te onderscheiden door sterke en diverse teams te bouwen op gebied van Marketing Technology en Insights en is een van cultuurdragers binnen de organisatie.”
Ernst-Jan Kneefel: COO Merkle Noord-Europa
Ernst-Jan Kneefel is benoemd tot COO voor Merkle Noord-Europa. Sinds twee jaar is Kneefel operationeel directeur van het kantoor in Rotterdam. Ook gaf hij interim leiding aan het commerciële team in Rotterdam.
“In deze afgelopen twee jaar is Ernst-Jan er met zijn team in geslaagd om de organisatie te herstructureren, een betrouwbare voorspelbaarheid te creëren en heeft daarmee veel bijgedragen aan een soepel lopende organisatie”, vertelt Bochineck enthousiast.
Net als d’Hooghe werkt Kneefel al meer dan twee decennia voor Oxyma/Merkle. Hij neemt uitgebreide leiderschapservaring mee naar zijn nieuwe rol als COO. Zo werkte hij vele jaren op het gebied van bedrijfsorganisatie, schaalvergroting en de transformatie naar agile werken.
Ambities verder uitbouwen
Met de doorgevoerde duo-benoeming is Merkle nu uitstekend uitgerust richting de toekomst, geeft Bochineck aan: “Ik ben erg blij dat we met Ernst-Jan en Veronique twee ervaren leiders in huis hebben, die weten hoe ze hart en hoofd met elkaar in evenwicht moeten brengen en die van onschatbare waarde zullen zijn voor onze ambities om het bureau verder uit te bouwen.”
Onder de klantenkring van Merkle zijn vele bekende namen te vinden als Microsoft, T-Mobile, ASML, HEMA, ADOBE, Marktplaats, Leen Bakker, VodafoneZiggo en de NS. Het bedrijf is strategisch partner van onder meer Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.
Onlangs nog was Merkle te vinden in de Emerce-ranking van beste digital agencies en marketingbureaus.