Merkle blinkt uit in beste digital agency en marketingbureau ranking
De 2022-editie van de Emerce100 brengt in kaart wat de beste dienstverleners zijn op het gebied van e-business. Met drie noteringen in de lijst behoort Merkle opnieuw tot de koplopers binnen de Nederlandse markt.
Al jaren behoort Merkle steevast tot de best presterende digital agencies in de Emerce100, een imago-onderzoek waarin beslissers uit de online industrie de prestaties van dienstenleveranciers beoordelen.
Dit jaar wist het bureau – dat zo’n 285 medewerkers heeft verspreid over vestigingen in Amsterdam en Rotterdam – drie noteringen in de wacht te slepen.
Net als vorig jaar staat Merkle hoog in de lijst van ‘Digital Agency Fullservice Groot’. Met een score van 5,5 ster uit 7 staat Merkle in de 2022-editie op plek 4. In de categorie ‘Digital Marketingbureaus Groot’ staat het bureau zelfs op de 1ste plek, en in de categorie ‘Marketing Automation Bureaus’ mag Merkle zich de op een na beste dienstverlener noemen.
Merkle heeft de noteringen te danken aan de positieve feedback van klanten. Het bureau werkt in ons land voor bekende partijen als Microsoft, T-Mobile, ASML, HEMA, Marktplaats, Leen Bakker, VodafoneZiggo, NS en Signify. Voor het Emerce100 onderzoek gaven meer dan 5.000 besluitvormers hun input op de prestaties van dienstverleners.
Véronique d' Hooghe, Market Leader van Merkle in Nederland, is verheugd met de prestatie: “We zijn erg trots dat we al jaren mooie scores in de Emerce 100 behalen en daarmee een solide positie hebben verworven bij de beste digital agencies in Nederland. Deze topscores zijn de erkenning van het goede werk van onze collega’s en de waardering van onze klanten daarvoor.”
Wereldwijd heeft Merkle ruim 13.000 medewerkers en 50 vestigingen. Het bedrijf is onderdeel van Dentsu, een van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus ter wereld.