Marlies de Boer verruilt Monitor Deloitte voor boetiek Thaesis
Thaesis, een advieskantoor uit Hilversum, heeft Marlies de Boer toegevoegd aan haar gelederen. De consultant is afkomstig van Monitor Deloitte – de strategie consultancypraktijk van accountants- en advieskantoor Deloitte – waar ze zo’n vijf jaar werkzaam was. Bij Thaesis gaat De Boer als strategisch consultant aan de slag.
Marlies de Boer behaalde in 2011 een Master in Transport, Infrastructure & Logistics aan de TU Delft, na een Bachelor in Technology, Policy & Management te hebben afgerond. Na haar afstuderen begon ze haar loopbaan bij Deloitte Consulting, waar ze binnen de Strategy & Operations tak van start ging als Business Analyst, om vervolgens na twee jaar door te groeien naar de rol van Consultant.
Eind 2014 maakte De Boer, als onderdeel van de wereldwijde overname van Monitor door Deloitte, de overstap naar Monitor Deloitte, de strategy service line die voortkwam uit de krachtenbundeling. In haar rol als Consultant leverde De Boer de afgelopen jaren uiteenlopende opdrachtgevers advies op het snijvlak van onder meer Corporate & Business Unit strategy, Customer & Marketing strategy, (Digital) Innovation, Pricing, Demand Analytics en Economic & Social strategy.
Thaesis
Onlangs besloot Marlies de Boer de overstap te maken naar branchegenoot Thaesis, een boetiek adviesbureau uit Hilversum dat diensten levert op het snijvlak van strategie, management en organisatieadvies. Het bureau werd in 2006 opgericht door Theo Huibers, die nog altijd de rol van Managing Partner vervult (overige partners zijn Ouke Arts en Ricardo Uijen).
Opdrachtgevers van het bureau bestaan onder andere uit bestuurders, investeerders en ondernemers, waarbij Thaesis zich met name richt op klanten in de sectoren media, automotive en onderwijs. Zo was Thaesis de afgelopen maanden bijvoorbeeld betrokken bij de ontwikkeling van een visie en de daaraan gekoppelde nieuwe verantwoordelijkheden bij een hogeschool.
Begin dit jaar lanceerde Theasis de Strategiekamer: een omgeving voor strategiecreatie en de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen.