Logica helpt Citi klanten met SEPA migratie en diensten
Logica gaat Europese klanten van Citi ondersteunen met de migratie naar SEPA. Daarnaast kunnen Citi klanten gebruik maken van de SEPA dienstverlening van het adviesbureau. Dat hebben het adviesbureau en de financiele dienstverlener bekendgemaakt in een gezamenlijk persbericht.
In de afgelopen maanden heeft Logica diverse bedrijven geadviseerd op het gebied van SEPA. In juni sloot Logica nog een groot contract met Rabobank.
De ICT dienstverlener gaat klanten van Citi voorzien van het Logica Mandate Management Service (LMM). Dit platform “vergemakkelijkt de migratie naar SEPA en biedt de mogelijkheid tot archivering, scannen en printen als een geïntegreerde dienst” aldus Logica in een persbericht. Daarnaast biedt het systeem mogelijkheden om meer inzicht te krijgen in “het strategische voordeel dat met SEPA te behalen valt”.
SEPA Scan
Voor Nederlandse bedrijven heeft Logica onlangs een gratis SEPA-Scan gelanceerd. De SEPA-Scan bestaat uit een vragenlijst waaruit een overzicht van aandachtspunten wordt gegenereerd voor de migratie naar SEPA. Ook BearingPoint heeft recent een SEPA readiness tool uitgebracht.
Zie ook de berichten:
- KPMG: SEPA heeft grote impact op bedrijfsvoering (september 2012)
- Logica: Bedrijven nog onzeker over impact van SEPA (mei 2012)
- Clear2Pay: SEPA grootste projecten van banken (juli 2012)
Over SEPA
Op 1 februari 2014 is SEPA (Single Euro Payments Area) ook voor binnenlandse betalingen een feit. Dit betekent dat het voor bedrijven (en particulieren) dan niet meer mogelijk is om betalingen voor geleverde en ontvangen diensten en services te doen zoals het huidige proces (via de 'overschrijving' en 'incasso'). Naast banken heeft de verandering ook verstrekkende gevolgen voor bedrijven, waaronder op het gebied van financiële processen, ICT systemen en samenwerking met leveranciers.