Naam Logica verdwijnt van het toneel en wordt CGI
De naam ‘Logica’ verdwijnt van het toneel, sinds gisteren opereert het ICT adviesbureau onder de naam ‘CGI’.
De wijziging is onderdeel van een wereldwijde rebranding die moedermaatschappij CGI heeft doorgevoerd. Naast het schrappen van de merknaam Logica heeft CGI ook een nieuw logo in gebruik genomen.
Logica.nl
Logica Nederland maakt sinds gisteren op de homepage melding van de naamswijziging:
In mei vorig jaar werd Logica door CGI overgenomen voor €2,1 miljard. Nadat de aandeelhouders van Logica medio juli hadden ingestemd met het bod was de overname een feit. Met de overname verdubbelde CGI in omvang en geografische reikwijdte. Het adviesbedrijf is met circa 72,000 medewerkers verspreid over kantoren in 40 landen de 5de grootste IT dienstverlener ter wereld.
Europese markt
CGI is in 1976 opgericht door Serge Godin in Québec City, Canada. In de daaropvolgende dertig jaar groeide het ICT adviesbureau sterk in Noord-Amerika, mede ook door een aantal grote overnames. In 2004 kocht het branchegenoot American Management Systems (AMS) en in 2010 volgde de overname van Stanley voor circa €800 miljoen.
Met de acquisitie van Logica betreedt de Canadese automatiseerder voor het eerst de Europese markt, waarbij Nederland met 4,400 werknemers een van de belangrijkste landen is.