BearingPoint
BearingPoint is een onafhankelijke Management en Technology Consultancy firma geleid door en in eigendom van haar partners. BearingPoint is met meer dan 6.000 adviseurs en 47 kantoren aanwezig in 24 landen en bedient vanuit daar nationale en internationale ondernemingen. Bij de klanten van BearingPoint maken de consultants en hun manier van werken het verschil. Hierbij vormt de purpose van BearingPoint, met een focus op mensen, innovatie en duurzaamheid, het uitgangspunt: “Together, we are more than business”. De mensgerichte aanpak is gericht op het effectief in beweging krijgen van organisaties, met een sterke focus op duurzame bedrijfsresultaten en ondernemerschap. BearingPoint benadert complexe transformatie vraagstukken - van strategie naar executie - altijd vanuit een brede visie en context. Vandaar dat de innovatieve oplossingen integraal gebruik maken van verschillende expertisegebieden, zoals digitale technologie, change & leiderschap, data & analytics, aangevuld met specifieke business en sector kennis. Verder opereert BearingPoint lokaal dicht bij de klant, maar gebruikt tegelijkertijd het voordeel van haar internationale netwerk om wereldwijde oplossingen aan te bieden.
Een onafhankelijk partnership gericht op duurzame groei
BearingPoint heeft een fundament van meer dan 110 jaar in consultancy. De onderneming heeft een solide en winstgevende positie in de Europese consultancy markt. BearingPoint heeft een sterk geloof in haar onafhankelijke positie, met een lange termijn strategische visie en een constante groei boven het marktgemiddelde. In 2023 groeide de omzet met 18% naar € 1.017 miljard.
Er wordt continu geïnvesteerd in klanten, medewerkers en de omgeving. Daarbij zet BearingPoint ook steeds nadrukkelijker in op sustainability – zowel intern als voor klanten. Naast duurzaamheid is ook diversiteit een belangrijk onderdeel van de strategie. Een divers personeelsbestand en een inclusieve cultuur inspireren tot creatieve oplossingen en betere ideeën om complexe problemen in een veranderende - en steeds diversere - wereld op te lossen.
Markten en klanten
Met haar industriekennis en functionele expertise biedt BearingPoint klant-specifieke oplossingen aan. Binnen Europa is BearingPoint actief in de marktsegmenten: Automotive & Industrial Manufacturing, Banking & Capital Markets, Chemicals, Life Sciences & Resources, Consumer Goods & Retail, Communication, Media & Entertainment, Government & Public Sector, Insurance en Utilities, Postal & Transportation.
De Nederlandse praktijk focust zich met name op Consumer Goods, Retail, Energie, Post, Telecommunicatie en de Farmaceutische industrie. Binnen deze industrieën richt BearingPoint zich op actuele strategische thema’s zoals ‘Unified Commerce’ en ‘Digital Twins’.
BearingPoint heeft in Nederland vier vakgroepen: Customer & Growth, People & Strategy, Data & Analytics en Technology. De consultants uit de verschillende vakgroepen werken nauw samen tijdens klantopdrachten en tonen aan hoe de verschillende vakgebieden elkaar kunnen versterken.
Mensen staan centraal
De kern in de nieuwe ‘2025 strategie’ van BearingPoint is ‘people centricity’. Volgens BearingPoint draait het bij verandering namelijk altijd om mensen, of het nu gaat om de transformatie naar een nieuw businessmodel of de adoptie van een nieuwe technologie. De mensen maken het verschil en bepalen daarmee het succes van de transformatie. Daarom zet BearingPoint altijd mensen centraal in veranderingen: niet alleen de klanten (en hun klanten), maar ook haar eigen medewerkers en mensen in de maatschappij.
Duurzame resultaten
BearingPoint biedt duurzame verbeteringen op het terrein van Customer Management, Supply Chain Management, Financial Management, Operational Excellence en Informatie Technologie. Kenmerkend voor de aanpak is enerzijds de focus op duidelijke verbeteringen, die een directe impact hebben op de ‘top & bottom line’, anderzijds door er voor zorg te dragen dat de organisatie vervolgens zelf in staat is de verbeteringen duurzaam door te voeren. Daarom is training en coaching van de medewerkers in de organisatie een integraal onderdeel van de aanpak.
Gedreven consultants, gepassioneerd leiderschap
BearingPoint consultants kenmerken zich door een resultaatgerichte drive, hands-on mentaliteit en het vermogen om in teams te werken. Ze zijn gewend om te starten met een holistische blik op het vraagstuk en zijn in staat om trends en strategie door te vertalen naar de operatie, vanuit meerdere optieken (mens, proces, technologie en data). No-nonsense, met beide benen op de grond en met een diepgaande kennis van hun vak en van hun klant. Ondernemend, sociaal en innovatief.