BearingPoint

BearingPoint is een onafhankelijke Management en Technology Consultancy firma geleid door en in eigendom van haar partners. BearingPoint is met meer dan 4.800 adviseurs en 41 kantoren aanwezig in 23 landen en bedient vanuit daar nationale en internationale ondernemingen. Bij de klanten van BearingPoint maken de consultants en hun manier van werken het verschil. Daarbij staat de mens altijd centraal. Deze mensgerichte aanpak is gericht op het effectief in beweging krijgen van organisaties, met een sterke focus op duurzame bedrijfsresultaten en ondernemerschap. BearingPoint benadert complexe transformatie vraagstukken - van strategie naar executie - altijd vanuit een brede visie en context. Vandaar dat de innovatieve oplossingen integraal gebruik maken van verschillende expertisegebieden, zoals digitale technologie, change & leiderschap, data & analytics, aangevuld met specifieke business en sector kennis. BearingPoint opereert lokaal dicht bij de klant, maar gebruikt tegelijkertijd het voordeel van haar internationale netwerk om wereldwijde oplossingen aan te bieden.

Een onafhankelijk partnership gericht op duurzame groei

BearingPoint heeft een 110-jarig fundament in consultancy. De onderneming heeft een solide en winstgevende positie in de Europese consultancy markt. BearingPoint heeft een sterk geloof in haar onafhankelijke positie, met een lange termijn strategische visie en een constante groei boven het marktgemiddelde. In 2019 groeide de omzet met 6% naar € 781 miljoen.

Er wordt continu geïnvesteerd in klanten, medewerkers en de omgeving. Daarbij is diversiteit en duurzaamheid een belangrijk onderdeel van de strategie, wat tot uiting komt in een actief beleid, diverse initiatieven, klantprojecten en in de bedrijfscultuur.

Markten en klanten

Met haar industrie en functionele expertise biedt BearingPoint klant-specifieke oplossingen aan. Binnen Europa is BearingPoint actief in de marktsegmenten: Automotive, Banking & Capital Markets, Chemicals, Life Sciences & Resources, Consumer Goods & Retail, Industrial Equipment & Manufacturing, Insurance, Communication, Media & Entertainment, Government & Public Sector en Utilities, Postal & Transportation.

De Nederlandse praktijk focust zich met name op Consumer Goods, Retail, Energie, Post, Telecommunicatie en Farmaceutische industrie. Binnen deze industrieën richt BearingPoint zich op actuele strategische thema’s zoals ‘Unified Commerce’ en ‘Digital Twins’.

BearingPoint heeft in Nederland vier vakgroepen: Customer & Growth, People & Strategy, Data & Analytics en Technology. De consultants uit de verschillende vakgroepen werken nauw samen tijdens klantopdrachten en tonen aan hoe de verschillende vakgebieden elkaar kunnen versterken.

Mensen staan centraal

De kern in de nieuwe ‘2025 strategie’ van BearingPoint is ‘people centricity’. Volgens BearingPoint draait het bij verandering namelijk altijd om mensen, of het nu gaat om de transformatie naar een nieuw businessmodel of de adoptie van een nieuwe technologie. De mensen maken het verschil, en bepalen daarmee het succes van de transformatie. Daarom zet BearingPoint altijd mensen centraal in veranderingen: niet alleen de klanten (en hun klanten), maar ook haar eigen medewerkers en mensen in de maatschappij.

Duurzame resultaten

BearingPoint biedt duurzame verbeteringen op het terrein van Customer Management, Supply Chain Management, Financial Management, Operational Excellence en Informatie Technologie. Kenmerkend voor de aanpak is enerzijds de focus op duidelijke verbeteringen, die een directe impact hebben op de ‘top & bottom line’, anderzijds door er voor zorg te dragen dat de organisatie vervolgens zelf in staat is de verbeteringen duurzaam door te voeren. Daarom is training en coaching van de medewerkers in de organisatie een integraal onderdeel van de aanpak.

Gedreven consultants, gepassioneerd leiderschap

BearingPoint consultants kenmerken zich door een resultaatgerichte drive, hands-on mentaliteit en het vermogen om in teams te werken. Ze zijn gewend om te starten met een holistische blik op het vraagstuk en zijn in staat om trends en strategie door te vertalen naar de operatie, vanuit meerdere optieken (mens, proces, technologie en data). No-nonsense, met beide benen op de grond en met een diepgaande kennis van hun vak en van hun klant. Ondernemend, sociaal en innovatief.

BearingPoint | Nieuws