Highberg Group lanceert wervingsinitiatief Consulting Career Class
Highberg Group – een consultancycollectief bestaande uit BlinkLane Consulting, VKA en House of Performance – heeft een gezamenlijk recruitmentinitiatief gelanceerd: de Consulting Career Class.
Met de Consulting Career Class willen de drie bureaus jonge professionals die willen doorgroeien in het adviesvak helpen met hun doorontwikkeling. “Anders dan bij traineeships, richten we ons hier op professionals met al één tot vier jaar werkervaring”, zegt Ralph Hofman, partner bij BlinkLane Consulting.
“Veel jonge professionals weten pas na een aantal jaar écht goed wat ze willen. Mensen met de ambitie om zich snel te ontwikkelen, maar hiervoor in hun huidige rol onvoldoende ruimte ervaren – dat is de doelgroep die we specifiek willen aanspreken.”
In mei begint de eerste lichting van de Consulting Career Class. “Gedurende een jaar worden ze bij één van de Highberg Group-bureaus opgeleid en getraind door ervaren consultants en nemen ze deel aan klantprojecten om zich tot volwaardig consultant te ontwikkelen.”
Doelstelling is om minstens twaalf jonge professionals aan boord te halen. Geen eenvoudige opgave in de huidige arbeidsmarkt. De adviesbranche schreeuwt om talent en bureaus van alle soorten en maten halen alles uit de kast om op te vallen.
Meer weten? Aanmelden voor de Consulting Career Class kan via deze link.
“Iedereen die actief is in de consultancysector weet dat het op dit moment een enorme uitdaging is om ambitieuze consultants aan zich te binden”, aldus Hofman. “Daarom hebben we besloten om binnen de Highberg Group nauw samen te werken. Hiermee kunnen we consultants meer ontwikkelperspectief bieden.”
Een ongewone aanpak
Ook heeft de Highberg Group besloten om de werving “helemaal anders aan te pakken”, zo legt Jeremy Husmann uit, marketeer bij House of Performance. “We hebben bewust niet gekozen voor een bureau dat zich richt op arbeidsmarktcommunicatie. Een ongewoon initiatief vraagt immers om een ongewone aanpak. Met de hulp van creatief bureau Fresh Bridge zijn we gekomen tot een toffe campagne, waarvan wij geloven dat het de doelgroep aanspreekt.”
Cristine Noordmans, Brand Strategist bij Fresh Bridge, vertelt: “Toen Highberg Group ons voor deze vraag benaderde, waren we meteen enthousiast. Maar eerlijk gezegd ook een beetje verrast. Normaal werken we veel voor consumentenmerken als Beerwulf of Nutricia. Dat wij gevraagd werden voor een wervingscampagne als deze, was voor ons nieuw.”
“Maar, wij zijn goed in het aanspreken van menselijke emoties door het vertellen van verhalen. En Highberg Group heeft een geweldig verhaal om te vertellen. De reis die zij maken in het bereiken van hun ambitie is makkelijk te vertalen naar de persoonlijke ambitie van jonge professionals. Hier spelen we met de campagne dan ook op in.”
De eerste video van de campagne is afgelopen maandag live gegaan en is op LinkedIn te bekijken. “De aankomende weken volgen nog meer onderdelen van de campagne. De impact volgen we op de voet en ik ben ervan overtuigd dat we onze doelen gaan behalen”, zegt Husmann.
Hofman kijkt tevreden terug op het eerste samenwerkingsinitiatief binnen het collectief. “Zonder deze samenwerking was zo’n grote campagne echt onmogelijk geweest.”