Staffing MS helpt Aon met talentpartner voor zorgcampagne

17 december 2020 Consultancy.nl

De laatste maanden van het jaar vormen voor zorgverzekeraars steevast een ongekend drukke periode. Staffing MS helpt Aon jaarlijks bij het selecteren van de juiste partner om tijdelijk extra professionals te leveren, die voor drie maanden helpen de vele klantvragen te beantwoorden.

Wanneer het jaar weer zijn einde nadert schieten Nederlanders nog weleens in de stress: vóór 1 januari moet de knoop worden doorgehakt over de zorgverzekering voor het nieuwe jaar. Wat valt er dit keer binnen de basispolis? En hoe zit het met de maandpremie?

Het helpen van de vele klanten die vragen hebben over de nieuwe zorgverzekering is voor verzekeraars een flinke uitdaging. Zo ook voor Aon. “We ontvangen in een periode van ongeveer zes weken ongeveer 20.000 telefoontjes extra, die we met onze medewerkers op de customer care-afdeling niet allemaal kunnen beantwoorden”, vertelt Jolanda Slob, manager customer cares bij Aon.
Staffing MS helpt Aon met talentpartner voor zorgcampagneDaarom doet Aon jaarlijks voor een periode van drie maanden een beroep op externe professionals om de piek op te vangen. Sinds drie jaar wordt de verzekeraar daarbij geholpen door Staffing MS, een expert op het gebied van de inhuur van flexibele arbeid.

“De zorgcampagne is een groot en uitdagend project, waarvoor we onze MSP-partner Staffing MS inschakelen”, aldus Slob. “Samen selecteren we een leverancier die deze professionals inzet.”

Veel professionals, weinig tijd

De zorgcampagne loopt de laatste drie maanden van het jaar. De voorbereiding begint echter veel eerder. “Het is een uitdaging om zo veel professionals in een korte periode in te kunnen zetten. Daarom zijn de voorbereidingen én selectieprocedure erg belangrijk”, legt Ivone Silva uit, die als MSP consultant werkt voor Staffing MS.

Staffing MS zet de opdracht uit via zijn platform en organiseert vervolgens een bijeenkomst voor geïnteresseerde leveranciers. Aan de hand van uitgebrachte offertes worden daarna de leveranciers geselecteerd die mogen presenteren aan Aon en Staffing MS.

“Dit jaar hadden we meer aanmeldingen dan ooit”, vertelt Silva. “We hebben daarom gekozen om meer leveranciers hun dienstverlening en invulling van de campagne te laten pitchen.”

Klik

Op basis van de pitch ging Wiertz Company er dit jaar uiteindelijk met de opdracht vandoor. “Alle presentaties zijn uitgebreid doorgenomen en Wiertz Company heeft ons het vertrouwen gegeven dat zij het meest geschikt zijn voor deze campagne”, aldus Silva. “We hadden direct een heel positief gevoel en dat bleef hangen. Er was gewoon een klik.”

“Je valt op als je een goede presentatie met een realistisch tijdsplan geeft. Daarop sprong Wiertz Company er echt uit”, vult Slob aan.

Wiertz Company is een snelgroeiend Limburgs familiebedrijf gericht op human resources. “Wij investeren in een relatie met onze opdrachtgevers en willen samen groeien. Daar voelden wij de overeenkomst met Aon”, vertelt sales officer Niklas Wiertz. “Voorgaande jaren hebben we nog niet van de opdracht gehoord, maar dit jaar werden we getipt. We willen graag grotere opdrachtgevers aansluiten en daar past Aon perfect bij. We hebben veel kennis in de gevraagde sector (callcenters) en daarnaast komt onze ervaring met de altijd serviceverlenende horeca-professionals goed van pas.”

“In de drie jaar dat Staffing MS en Aon deze campagne opzetten, zien we dat er steeds meer animo is.”

“Dat de zorgcampagne met het vinden van ongeveer zestig geschikte professionals een hele klus wordt, begrijpen wij heel goed”, voegt kantoormanager Moreno Habets toe. “Samen met onze collega-filialen zitten we er bovenop. We doen de werving voornamelijk online, maar ook met onze ‘All you need is work-caravan’. We gaan bij scholen langs om voor verschillende projecten professionals te vinden, zo ook voor de zorgcampagne.”

Steeds meer animo

Slob heeft er alle vertrouwen in dat de professionals alles op alles zetten om de campagne een succes te maken, zodat alle klanten goed worden geholpen en meer mensen gebruikmaken van de zorgverzekering dan voor de campagne. “Ik zoek ieder jaar naar een divers team met enthousiaste, young professionals. Die combinatie werkt het beste, zij houden elkaar scherp.”

Sinds Staffing MS deze zoektocht begeleidt ziet Slob een duidelijke stijgende lijn. “In de drie jaar dat Staffing MS en Aon deze campagne opzetten, zien we dat er steeds meer animo is. Staffing MS verzorgt al onze externe inhuur en ik ben blij dat ik ook voor dit project op hen kan rekenen. We kunnen elkaar altijd goed vinden, de snelle communicatie is heel belangrijk.”

“Toen ik deze campagne voor het eerst met Aon deed, was het animo onder leveranciers direct groot. Ondanks dat de eisen hoog zijn en het een project voor korte tijd is”, voegt Silva toe. “Nu zie ik het vooral als een campagne die Aon, maar ook de leverancier veel brengt.”

En ook Staffing MS zelf kijkt ieder jaar uit naar de campagne. De HeadFirst-dochter zou dan ook graag meer van dit soort grote projecten ondersteunen.

“Wij verzorgen voornamelijk één-op-één inzetten, maar campagnes als deze kunnen wij ook heel goed verzorgen”, aldus Silva. “Leveranciers zien dit als een mooie uitdaging en werken graag met ons samen. Ik zie veel kansen voor grote organisaties om meer opdrachten op deze manier aan te pakken.”