Lieneke van der Laan en Nelleke Smits gestart bij flowresulting

24 mei 2018 Consultancy.nl

flowresulting heeft twee nieuwe medewerkers aan zijn team toegevoegd. Lieneke van der Laan en Nelleke Smits zijn beide als Consultant aangesteld bij het adviesbureau uit Utrecht. 

Lieneke van der Laan

Sinds vorige maand is Lieneke van der Laan actief bij flowresulting, opgericht in 2001 een specialist op het terrein van marketing en strategie. Van der Laan voelt zich prettig in haar nieuwe rol, met name door de gedrevenheid die heerst bij haar nieuwe werkgever: “De drive van iedereen binnen flowresulting – om samen met onze opdrachtgevers optimaal resultaat te behalen zodat we klanten nog blijer kunnen maken – spreekt mij erg aan.”

De korte periode die Van der Laan nu werkzaam is bij het adviesbureau is niet haar eerste ervaring op het gebied van strategie, marketing & formule en consultancy. Ze maakte de overstap naar flowresulting vanuit marketingbureau MPG.today, waar ze ruim een jaar de functie van Strategy Director bekleedde. Van der Laan: “Ik was verantwoordelijk voor het creëren van synergie tussen de bedrijfsstrategie en consumenteninzichten. Dit vertaalde ik naar een gestructureerde en duidelijke communicatie- en contentstrategie.” Eerder was Van der Laan zo’n vijf jaar lang verbonden aan JosdeVries, een specialist op het gebied van de ontwikkeling en vormgeving van nieuwe retailconcepten. Ze vervulde daar uiteindelijk de rol Senior Consultant Retail Strategy & Format. “Ik heb (internationale) strategische positioneringssessies voor zowel food als non-food retailers mogen verzorgen”, aldus Van der Laan.

De afgelopen jaren is Van der Laan verder actief geweest bij telecomgigant en ICT-dienstverlener KPN. Ze vervulde onder andere de rol van Channelmanager Service, Internet & TV binnen KPN Retail: “Ik was daar onder andere verantwoordelijk voor service levels instore (NPS). En ik hield me bezig met het ontwikkelen van een visie over de gewenste serviceformule.” Eerder vervulde ze er al de rol van Marketing Communication Advisor Internet: “Ik droeg daar bij aan de offline en online campagnes voor KPN Internet.”

Van der Laan begon haar loopbaan in 2008 bij Rabobank: “Dat was een tijdelijke opdracht. Ik was betrokken bij het projectmanagement om de Rabo mobiel-propositie uit te rollen naar lokale bankkantoren.” Voorafgaande aan haar professionele loopbaan behaalde Van der Laan een master in Literatuurwetenschappen aan Universiteit Utrecht, waar ze eerder ook een bachelor in Communicatiewetenschappen en een bachelor in Moderne Letterkunde afrondde. Ook volgde ze aan Business School Beeckestijn een postdoctorale opleiding in Digital Marketing & Ecommerce.
 

Lieneke van der Laan en Nelleke Smits - flowresulting

Met Van der Laan heft flowresulting een enthousiaste werknemer in dienst genomen. Van der Laan: “Ik bezit oprechte nieuwsgierigheid om echt te willen weten en begrijpen hoe iets zit. Daartoe gebruik ik mijn creativiteit om vanuit verschillende invalshoeken tot de beste oplossingen te komen. Ik word echt vrolijk van het ontrafelen van complexe vraagstukken en het gezamenlijk komen tot nieuwe inzichten. Dat levert de beste resultaten (oplossingen) voor onze opdrachtgevers en zorgt voor blije klanten.”

Nelleke Smits

Nelleke Smits is sinds enkele weken bij flowresulting actief als Consultant. Ze voelt zich op haar plek bij het marketing- en strategieadviesbureau: “De combinatie van het analyseren van data met daarnaast de relevantie voor de praktijk spreekt mij erg aan.” Ook heeft ze veel doelstellingen op haar verlanglijstje staan die ze bij flowresulting wil waarmaken: “Met behulp van onderzoek wil ik klanten relevante inzichten bieden waarmee ze zichzelf door kunnen ontwikkelen. Ik hoop dit op een overtuigende manier te doen, die de klant aanspreekt.”

Haar studententijd bracht Smits deels door in Amsterdam. Eerder dit jaar rondde ze aan de Vrije Universiteit een bachelor in Bewegingswetenschappen af. Een jaar eerder behaalde ze aan dezelfde universiteit haar master in Marketing. Twee jaar daarvoor had ze een bachelor afgerond in International Business aan de University of Texas in Brownsville, VS. Haar vier jaar in Texas kende ook een sportieve reden: ze speelde daar namelijk op hoog niveau voetbal.

Haar interesse voor de advieswereld werd vorig jaar opgewekt toen ze als student-trainee bij het in Utrecht gevestigde &samhoud actief was, vertelt Smits: “Daar werd mijn enthousiasme voor het strategisch oplossen van vraagstukken versterkt.” Ze voegt daaraan toe: “Ik zie uitdaging in het oplossen van complexe vraagstukken over klantgerichtheid, winnende proposities en de juiste groeistrategie voor bedrijven. Hierbij neem ik als fanatieke sporter mijn energie en ambitie graag mee in het werkveld en ga ik geen uitdaging uit de weg! Samen met mijn collega’s hoop ik op deze manier klanten uit dienstverlenend Nederland te ondersteunen in wie ze willen zijn.”

Met de komst van Lieneke van der Laan en Nelleke Smits werken er nu in totaal zeventien consultants bij flowresulting. De Utrechtse marketing- en strategiespecialist richt zich op het “ondersteunen van opdrachtgevers in het bouwen van organisaties waarin alles draait om het waarmaken van de belofte aan de klant”. “Vanuit onze marketingexpertise helpen we bedrijven aan factbased markt- en klantinzichten die hiervoor nodig zijn”, aldus het bureau.

Afgelopen oktober werd het team reeds versterkt met Rogier Jongejan, een consultant met expertise in sales, marketing en customer centricity.

Nieuws

Meer nieuws over