Flowresulting sluit zich aan bij Customer Collective
Consultancykantoor flowresulting heeft zich aangesloten bij Customer Collective, een West-Europese groep van marketingbureaus gespecialiseerd in dienstverlening voor de chief marketing officer (CMO).
Het in Utrecht gevestigde flowresulting (circa 15 consultants) is de eerste strategische speler die lid wordt van de groep. De 13 andere aangesloten spelers richten zich op de uitvoering van CMO-plannen. Flowresulting is daarentegen een partner in de ontwikkeling van beleid en product- en prijsstrategieën.
Al meer dan twintig jaar levert flowresulting advies op het gebied van marketing, sales en pricing. Tot de klantenkring behoren partijen als ANWB, Nationale-Nederlanden, Nespresso, Vattenfall en Volkswagen.
Met de deal breekt Customer Collective in ons land door de grens van 100 medewerkers. In België en Duitsland heeft de groep, die wordt gesteund door investeerders Down2Earth Capital en QuanteusGroup, rond de 320 werknemers.
Voor flowresulting biedt de aansluiting bij de groep toegang tot een netwerk van uiteenlopende diensten op het gebied van marketing, customer experience, data science, technologie en web development. Customer Collective heeft ook werkmaatschappijen die zich richten op interimdiensten en training.
“Opdrachtgevers vragen vaak om een bredere dienstverlening dan flowresulting ze nu kan bieden. We zeggen geregeld ‘nee’ tegen klanten omdat we focussen op waar we echt goed in zijn. Met Customer Collective kunnen we nu ‘ja’ zeggen doordat we onze klanten toegang bieden tot meer specialismen binnen het marketingdomein. Ik denk dat onze klanten daar blij van worden”, aldus Marc Westeneng, partner bij flowresulting.
Voor Customer Collective biedt de aansluiting van flowresulting een ingang aan de voorkant van trajecten. “Flowresulting werkt aan thema’s die bovenaan de CMO-agenda staan”, zegt Wouter Stoutjesdijk, Managing Director van The House of Marketing (de grondlegger van Customer Collective). “Hun consultants zijn sterk in het ontwikkelen van optimale waardeproposities, klantstrategieën en pricing voor grote bedrijven. Ze bezitten een uitstekende reputatie, die bijdraagt aan de groeikansen van ons gehele bedrijf.”
Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective, geeft aan dat de groep flowresultings expertise zal kunnen inzetten bij alle opdrachtgevers van de groep. Bekende klanten van Customer Collective zijn onder meer Fit for Free, KLM, ING, Pfizer en Sunweb.
Flowresulting zal onder leiding blijven staan van zijn drie partners: Marc Westeneng, Anders Jansen and Ed Ram.