Flowresulting gaat verder als The House of Marketing

26 januari 2024 Consultancy.nl

Consultancykantoor flowresulting gaat verder als The House of Marketing. “Alleen onze merknaam verandert, we blijven in de kern precies doen wat we hiervoor ook deden”, zegt partner Marc Westeneng.

De naamsverandering vloeit voort uit het samengaan met The House of Marketing eind 2022. Met het voormalige flowresulting telt The House of Marketing vandaag de dag meer dan 120 consultants in Nederland en België.

“We blijven expert in het ontwikkelen van de optimale waardepropositie”, aldus Westeneng. “Met hands-on advies over strategie, propositieontwikkeling, customer experience en pricing. Met als doel producten en diensten te ontwikkelen waar klanten blij van worden én voor willen betalen.”

Flowresulting gaat verder als The House of Marketing

In zijn voorbereiding op de merkharmonisatie bevond flowresulting zich in de interessante positie dat het bureau voor zichzelf mocht doen wat het normaal voor klanten doet. “Nu adviseerden we onszelf over onze merkstrategie en namen ook de uitvoering voor onze rekening”, vertelt Westeneng.

“Een van de belangrijkste lessen die we ter harte hebben genomen is: zorg eerst dat het werkt voordat je actief je nieuwe merknaam gaat communiceren”, legt hij uit. “De medewerkers van The House of Marketing zijn in 2022 al bij ons ingetrokken op de Maliebaan 5 in Utrecht. We werken nu al meer dan een jaar samen en zijn het afgelopen jaar onder andere druk geweest met elkaar beter leren kennen en het harmoniseren van bedrijfsprocessen.”

Uitbreiden

Voor The House of Marketing betekent de integratie van flowresulting dat het toegang krijgt tot een breed spectrum aan strategische adviesdiensten op het gebied van pricing, commercie en sales & marketing. Het bureau staat op deze gebieden hoog aangeschreven in de Nederlandse adviesmarkt.

Voor het voormalige flowresulting biedt de aansluiting bij de groep de mogelijkheid om de dienstverlening uit te bouwen. The House of Marketing helpt Chief Marketing Officers met bijna al hun uitdagingen, technologie daargelaten.

“En doordat The House of Marketing onderdeel is van Customer Collective, hebben we toegang tot een netwerk van marketingbureaus door heel West Europa en uitgebreide digital capabilities, onder meer op het gebied van digital marketing, data, martech en technologie”, zegt Westeneng.

Bij Customer Collective werken meer dan 420 professionals in tal van West-Europese landen. Het hoofdkantoor staat in België.