Merkle Nederland gooit wederom hoge ogen in e-business 100 ranking
Merkle Nederland heeft hoge ogen gegooid in de meest recente ranking van beste digitale en ecommerce bureaus van Nederland. Vier van de vijf labels van de groep, Oxyma, Your Social, aFrogleap en Oogst, vielen in de prijzen.
Bestuurders en managers werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business werden door de onderzoekers van Emerce gevraagd om de kwaliteit van dienstverlening en de service van externe dienstverleners te beoordelen. Uit die beoordeling door beslissers kwam een toplijst naar voren voor meer dan vijftig gebieden binnen het digitale en e-commerce adviesdomein.
Vorig jaar was Oxyma – eind 2017 gerebrand naar Merkle Nederland na de krachtenbundeling met het internationale Dentsu Aegis – een van de grote winnaars in de jaarlijkse ranking. De vier labels van het kantoor sleepten toen maar liefst vijf noteringen in de wacht. Inmiddels, twaalf maanden later, kijkt Merkle Nederland met trots terug op de herhaalde prestatie.
People based marketing
Gevraagd naar waarom Merkle Nederland zich in de meest recente editie van de ranking heeft weten te onderscheiden, zegt Jos van Loo, Country Leader Merkle Nederland: “We stellen niet data, maar mensen centraal in de merkstrategie. People-based marketing noemen we dat. We combineren expertise, technologie en tools tot creatieve campagnes die we continu optimaliseren op basis van individuele klantervaring. We maken advertising schaalbaar 1-op-1, persoonlijk en natuurlijk privacy-proof.”
Merkle Nederland werd opgericht in 2000 en is gespecialiseerd in omnichannel-consultancy en -implementatie. Het bureau heeft naast drie vestigingen in ons land – Rotterdam (hoofdkantoor), Amsterdam en Breda – ook een kantoor in Dubai. Het bedrijf groeide snel onder de vleugels van Nordian Capital (de private equity-partij nam een meerderheidsbelang in 2015) en opereert vandaag met zo'n 350 werknemers verspreid over vijf labels: Oxyma, aFrogleap, Oogst, OFS en Your Social.
Vier van de vijf zijn dit jaar opnieuw in de prijzen te vallen. aFrogleap, een specialist in digitale productie, kreeg een score van 5 van de 7 sterren op klanttevredenheid, een score die ook Your Social, een specialist in omnichannel-creatie en campagne-realisatie, wist te behalen. Oxyma, de grootste van de vijf labels, kreeg 4,5 sterren, terwijl Oogst in maar liefst twee rubrieken werd uitgeroepen tot nummer 1. Het bureau behaalde 5 sterren in de categorie Digitale marketingbureaus en 5,5 sterren in de categorie Analytics & Optimalisatiebureaus .
Nico Maessen, oprichter van Oogst over de erkenning: “We waren vorig jaar al zo trots als een pauw met een eerste en gedeelde tweede plek, dit jaar trekken we die lijn nog een stukje door met twee eerste plekken. Het geeft bijzonder veel voldoening om onze ambitie en prestaties terug te zien in de waardering vanuit de markt. We scoren vooral hoog op de dimensies kennis/knowhow, prijs/kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit.”
Merkle Nederland CEO Jos van Loo over de algehele prestatie van het bureau: “Onze bureaus zijn pas sinds eind 2017 verenigd in Merkle Nederland, en nu al kunnen we een groot succes vieren. We zijn beloond met in totaal 25 sterren. En daar zijn we natuurlijk enorm trots op. Het geeft ons een goede basis verder te bouwen aan de meerwaarde die de combinatie van onze bureaus aan onze klanten kan bieden.”
Gerelateerd: Oxyma: een omnichannel specialist in hart en nieren.