Double Effect

Consultancybureau Double Effect is in 2013 overgenomen door Synechron, een internationale specialist op het gebied van IT-oplossingen en consultancydiensten voor de financiële sector. In februari 2016 introduceerde Synechron een nieuwe internationale merkidentiteit, waardoor aan het gebruik de merknaam Double Effect een einde kwam. Hieronder volgt het voormalige bedrijfsprofiel.

De bedrijfsvoering van financiële dienstverleners is complex. Om verbeteringen door te voeren, moet je doordringen tot het hart van de organisatie. Dat is wat Double Effect doet. Dankzij de inhoudelijke expertise, gedrevenheid en aanpak op maat leveren wij keer op keer totaaloplossingen die wérken.

Verbinden om te verbeteren

Veranderingsprocessen raken organisatie, processen, techniek en mensen. Double Effect is als geen ander in staat om al deze zaken met elkaar te verbinden. De consultants zetten dagelijks hun expertise en ervaring in om financiële organisaties beter te laten werken. Strategischer, efficiënter, makkelijker. Met als resultaat kostenverlaging, omzetverhoging, hogere klanttevredenheid of meer grip op risico's.

Stabiliteit en groei

Sinds de oprichting in 2003 werkt Double Effect aan het bedenken en implementeren van kwalitatief hoogstaande oplossingen. Vaak bij klanten waar het bedrijf al sinds de start voor werkt. Regelmatig vindt het werk plaats rondom de dealingroom van het bankbedrijf. Maar tegenwoordig behoren ook verzekeraars en asset managers tot de vaste klantenkring van Double Effect. Het aantal consultants groeit continue, maar niet overmatig. Zo blijven de kernwaarden behouden.

Inhoudelijk gedreven

De Double Effect strategie wordt gedreven door inhoud. De consultants willen de business van hun klanten begrijpen, zodat ze toegevoegde waarde leveren met inzet en adviezen. Daarom wordt continu geïnvesteerd in de kennis van haar medewerkers. Via training, door experts aan te trekken en door alle ontwikkelingen nauwlettend te volgen.

Wat blijft altijd belangrijk

Double Effect heeft de volgende speerpunten in haar werk:

  • inhoudelijke gedrevenheid;
  • een geïntegreerde aanpak: van strategie tot IT en van operationele processen tot implementatie;
  • oog hebben voor de mens in de financiële wereld;
  • altijd samen met de opdrachtgever resultaten realiseren.

Double Effect heeft vijf vestigingen wereldwijd, in Amsterdam, Singapore, Frankfurt, London en Charlotte (USA, North Carolina).

Double Effect | Nieuws