Double Effect kantoor Singapore viert 4-jarig bestaan
Double Effect opende enkele jaren geleden haar eerste kantoor in het buitenland, midden in het ‘Financial District’ van Singapore. Vier jaar later doet het kantoor in Singapore goede zaken en is het uitgegroeid naar een team van ongeveer 25 professionals. Reden voor Consultancy.nl om in gesprek te gaan met Managing Partner Bas Heijnen.
15 augustus 2011 was een mijlpaal voor Double Effect. Het organisatieadviesbureau uit Amsterdam opende zijn eerste kantoor in het buitenland, in Singapore, dat binnen Azië geldt als een belangrijke financiële hub. Om de oprichting van het kantoor in goede banen te leiden verhuisden twee consultants van Double Effect naar Singapore, een van deze consultants is Bas Heijnen.
De afgelopen vier jaar ontwikkelde het kantoor in Singapore zich van een buitenlandse start-up tot een snelgroeiende organisatie. In gesprek met Consultancy.nl – inmiddels zo’n drie jaar nadat Consultancy.nl met Double Effect sprak over Singapore – geeft Heijnen aan, dat na de lastige beginjaren van het opzetten van de business, er veel veranderd is. “Sinds we op 1 juli 2014 onze intrek hebben genomen in ons nieuwe kantoor aan de Collyer Quay, zijn we in een fase van groei beland”, zegt Heijnen. “Het team is behoorlijk uitgebreid van twee naar ongeveer 25 professionals, een mijlpaal die wij kunnen vieren.”
Net als in andere landen werkt Double Effect uitsluitend voor klanten binnen de financiële sector, waaronder banken, verzekeraars en vermogensbeheerders. In Singapore omvat het klantenbestand meer dan tien grote instellingen, zegt Heijnen, en beslaat zowel internationale organisaties (“UK, Zwitserland, Nederland”) als lokale spelers. Die diversiteit komt ook terug in ons team, voegt Heijnen toe, die aangeeft: “Ons team in Singapore bestaat uit consultants van alle niveaus en vertegenwoordigt acht nationaliteiten (Singaporees, Frans, Brits, Australisch, Indiaas, Malai, Filipijns en Nederlands).” Projecten die Double Effect in Singapore begeleidt, omvatten het opstellen van ‘Digital Bank’ strategieën, ‘offshoring vs nearshoring’ van ‘Operations & Technology’ afdelingen, ‘Regulatory reporting’ projecten, ‘Architecture redesigns’, ‘Financial Crime’ en nog tal van andere projecten binnen het Finance en Risk domein. “Projecten binnen de gehele waardeketen”, stelt Heijnen.
Wereldwijd gezien werd Double Effect (in 2013) overgenomen door Synechron, een stap waardoor Double Effect zijn waardeproposities binnen het IT-domein kon uitbreiden, en zich kon begeven op nieuw terrein. Zo breidde Double Effect eerder dit jaar uit naar de Verenigde Staten, een stap die door de samenwerking met Synechron mogelijk werd. “Het Synechron geel en het Double Effect blauw zijn samengevoegd tot een overtuigende kleur groen; projecten worden bij diverse banken gezamenlijk uitgevoerd. We voegen echt waarde toe aan elkaars unieke capaciteiten, waardoor we geïntegreerde oplossingen en uitstekende klantenservice kunnen bieden aan onze klanten”, legt Heijnen uit.
Vooruitkijkend, is de managing partner ervan overtuigd dat het team in Singapore de groei kan blijven voortzetten. “Ons succesverhaal is pas net begonnen en we zijn trots om te zien dat zich op al onze locaties een soortgelijk scenario ontvouwt. We zullen onze ingeslagen weg de komende tijd met het zelfde enthousiasme, drive en energie voortzetten en onze klanten op onze eigen “Double Effect” manier blijven bedienen”, besluit Heijnen.