Atos, Altran en Capgemini in Black Book of Outsourcing
Atos, Altran en Capgemini zijn door The Black Book of Outsourcing erkend als ‘world leaders’ op het gebied van engineering provider services. The Black Book of Outsourcing is een van de meest geciteerde wereldwijde onderzoeken op het gebied van klanttevredenheid van outsourcing dienstverleners.
The Black Book of Outsourcing wordt uitgebracht sinds 2004 en is onderdeel van Datamonitor - een internationale aanbieder van bedrijfsinformatie. Het jaarlijkse boek rangschikt dienstverleners in verschillende categorieën, onder andere engineering provider services, HR Outsourcing (HRO), Business Process Outsourcing (BRO), IT Telecom Outsourcing, Learning Business Process Outsourcing, Payroll & Benefits Outsourcing, Procurement Outsourcing, Accounts Payable Outsourcing Services, Travel IT Outsourcing, Legal Outsourcing, finance and Accounting Outsourcing, Intellectual Property Outsourcing en nog vele meer. In de afgelopen jaren zijn telkens tussen 800 en 1,000 dienstverleners meegonomen in het onderzoek.
In de categorie engineering provider services staat Russisch adviesbureau Auriga op #1 met 4.44 punten uit 5. Andere adviesbureaus in de top 10 zijn: Atos* (4.4), Altran (4.2), HCL (4.14), Dell (3.89), Capgemini (3.71), HP (3.63), IBM (3.57), Siemens IT Solutions & Services** (3.2) en Wipro (2.83).
Meer dan 6,547 klanten hebben de dienstverleners beoordeeld op verschillende criteria, o.a. risico, de kwaliteit van medewerkers, resources, de kwaliteit van dienstverlening en innovatief vermogen.
Over The Black Book of Outsourcing
The Black Book of Outsourcing is onderdeel van de Datamonitor Group en is het grootste jaarlijkse onderzoek naar klanttevredenheid over IT-dienstverleners en adviesbureaus.
* Hier wordt nog gerefereerd aan Atos Origin, sinds de rebranding begin deze week is het Atos
** Siemens IT Solutions & Services is begin deze week overgenomen door Atos