24 adviesbureaus aanwezig bij De Delftse Bedrijvendagen 2018

13 februari 2018 Consultancy.nl

De Delftse Bedrijvendagen (DDB) staan weer voor voor de deur, een jaarlijks terugkerend technisch carrière-evenement voor masterstudenten van de TU Delft. Ook deze 2018 editie, die plaatsvindt in februari, maart en mei, is de adviesbranche weer in grote getale aanwezig om topstudenten te verleiden om de overstap te maken naar de consultancy.

Sinds de eerste editie meer dan twintig jaar geleden, zijn de Delftse Bedrijvendagen uitgegroeid tot een van de grootse carrière-gerelateerde, technische studentenevenementen van ons land voor banen, stages en afstudeeropdrachten. Dit jaar vindt alweer de 23ste editie plaats van het evenement, dat jaarlijks georganiseerd wordt door de vijf grootste studieverenigingen* uit Delft.

De verschillende carrière- en oriëntatieonderdelen van DDB zullen verspreid over verschillende weken in februari en maart plaatsvinden en trekken naar verwachting ruim 3.000 technische studenten aan, die tijdens de verschillende programma’s in contact kunnen komen met meer dan 150 bedrijven. De Delftse Bedrijvendagen zijn onderverdeeld in vier onderdelen: sollicitatietrainingen, presentatiedagen, inhousedagen en gesprekkendagen.

De delftse bedrijvendagen 2018

Programma

Tijdens de sollicitatietrainingen kunnen bedrijven verschillende workshops en presentaties aanbieden over de verschillende aspecten van solliciteren. Daarnaast is er voor studenten ook de mogelijkheid om hun CV te laten checken door een onafhankelijk bedrijf en een nieuwe LinkedIn foto te laten maken. Dit jaar zullen de sollicitatietrainingen plaatsvinden van 13-15 februari.

Het grootste evenement van De Delftse Bedrijvendagen bestaat uit de presentatiedagen, die van 19-21 februari worden gehouden. Tijdens een speciaal ingerichte beursvloer kunnen de studenten dan informeel in contact komen met de meer dan 150 verschillende bedrijven. Daarnaast geven zo’n 90 organisaties ook een bedrijfspresentatie, waarin ze vertellen over wat werken bij hun organisatie inhoudt, wat de carrièreperspectieven zijn en naar wat voor soort studenten ze precies op zoek zijn. 

Een derde onderdeel van het evenement vormen de inhousedagen, die door verschillende organisaties verzorgd zullen worden. Tijdens een inhousedag krijgt een bedrijf de kans om een student te laten zien hoe het is om bij het betreffende bedrijf te werken, aangezien deze plaatsvinden op de vestigingslocaties van de bedrijven zelf. Dit jaar vinden alle inhousedagen plaats in de periode van 14-29 maart. Op 29 maart worden er tevens op de universiteitscampus in Delft inhousedagen verzorgd, voor bedrijven die geen mogelijkheid hebben om studenten op hun eigen bedrijfslocatie te ontvangen.

Ten slotte zijn er de gesprekkendagen, waarbij de studenten intensief en persoonlijk contact kunnen maken met bedrijven, aangezien ze gedurende deze dagen de kans krijgen om één-op-één gesprekken aan te gaan met recruiters. Dit kan zijn voor een oriënterend gesprek, maar het gesprek kan ook leiden tot kans op een baan, stage of afstudeeropdracht. De gesprekkendagen vinden plaats van 14-25 mei 2018.

24 adviesbureaus aanwezig bij De Delftse Bedrijvendagen 2018

Adviesbureaus

In totaal zullen deze editie maar liefst 164 organisaties** een bijdrage leveren aan De Delftse Bedrijvendagen. Zoals iedere editie is ook dit jaar de adviesbranche weer rijkelijk vertegenwoordigd op De Delftse Bedrijvendagen met in totaal 24 organisaties, variërend van strategische consultancykantoren en management adviesbureaus tot ICT-dienstverleners en ingenieursbureaus. Deze zullen via de verschillende onderdelen hun afzonderlijke bijdragen leveren aan het programma.

Zo maken dit jaar maken hun opwachting tijdens DDB: Big Four kantoren Deloitte, EY, KPMG en PwC, strategy consultancykantoren EY-Parthenon en Simon-Kucher & Partners, consultancybureaus Accenture, Berenschot en First Consulting, ICT-dienstverleners Capgemini, CGI, Ordina, Cognizant, FOX IT, Ortec en Sogeti, technische consultancy Altran en tot slot advies-en ingenieurskantoren Arcadis, Arup, Royal HaskoningDHV, DNV-GL, Movares, Tauw en Witteveen+Bos.

Gerelateerd: Wat maakt management consultancy zo populair onder (top)studenten?

* Gezelschap Leeghwater (Werktuigbouwkunde), Vereniging voor Technische Physica (Natuurkunde), Technologisch Gezelschap (Scheikunde), VSV Leonardo da Vinci (Lucht- & Ruimtevaarttechniek) en Christiaan Huygens (Wiskunde en Informatica).

** Een willekeurige greep uit de overige aanwezige organisaties: ABInBev, Airbus, Alliander, AkzoNobel, ASML, Boskalis, Bosch, BP, Brunel, Cargill, DAF, Daimler, De Volksbank, DSM, Exact, ExxonMobil, FrieslandCampina, Heijmans, ING, KLM, BAM, KPN, NS, Nuon, Philips, Pon, ProRail, Rolls-Royce, Schlumberger, Siemens, Stork, Sweco, Tata Steel, TNO, Vanderlande, Van Oord en Vodafone|Ziggo.

Nieuws

Meer nieuws over